از سرگیری پروازهای کارگو به فرودگاه پیام

معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه پیام گفت: با اجرای عملیات ویژه بهسازی باند فرودگاه پیام و پس از وقفه ای 2 ماهه، پروازهای کارگو(باربری ) به فرودگاه پیام استان البرز از سر گرفته شد.  

به گزارش فرینا،  منوچهر اتقیایی افزود: پس از وقفه ای 2 ماه دیروز هواپیمای ایلیوشین 76 که از کشور قزاقستان پرواز خود را آغاز کرده بود در فرودگاه بین المللی پیام به زمین نشست.

اتقیایی گفت: سال گذشته 49 پرواز کارگو در فرودگاه پیام که هم اکنون روند مسافربری شدن آن نیز طی می شود، بر زمین نشسته است.

وی افزود: در ابتدای سال جاری نیز، هواپیمای آنتونوف 124 که جزء هواپیماهای پهن پیکر باری به حساب می آید با محموله 2 فروند بالگردبرای ارایه خدمات اورژانس وارد فرودگاه پیام شد که نشان هنده این مهم است که این فرودگاه آماده استقبال از هر نوع هواپیما است.

معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه پیام گفت: فرودگاه پیام به عنوان تنها فرودگاه باربری کشور ظرفیت بالایی برای ارائه خدمات دارد.

اتقیایی در بخش دیگری از سخنان خود به مسافربری شدن فرودگاه بین المللی پیام اشاره کرد و افزود: تجهیزات فرودگاهی ترمینال مسافری پیام در اواسط تیرماه سال جاری نصب خواهد شد.

معاون هوانوردی و امور فرودگاهی فرودگاه پیام البرز گفت: این تجهیزات شامل خرید، ساخت و نصب تسمه نقاله، چرخ دستی فرودگاهی، کانترهای پذیرش مسافر، میزهای بازرسی و صندلی های فرودگاهی است که طبق پیش بینی تا اواسط تیر ماه سال جاری فرآیند نصب و تحویل این تجهیزات به اتمام می رسد.

شرکت خدمات هوایی پیام در سال 1369 با عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات حمل و نقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط سخت گذر در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تایید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد. 

با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران، بر اساس مصوبه تیرماه 1382 هیات دولت، 3 هزار و 600 هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.

**مزیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام

نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تاسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، نزدیکی به راه آهن سراسری، متروی تهران ـ کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب، از جمله مزیت های این منطقه است. 

برخورداری از امکانات زیربنایی مانند گمرک، گذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در شاهراه استان های اقتصادی کشور، نزدیکی به مراکز تحقیقاتی از دیگر مزیت های قابل توجه منطقه ویژه اقتصادی پیام محسوب می شود. 

نزدیکی به مراکز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه، مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی و گمرک در فرودگاه بین المللی پیام، داشتن انبارهای متعدد روباز، وجود ترمینال های کانتینری و امکانات تخلیه و بارگیری با دستگاه های پیشرفته از دیگر ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی پیام است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو