استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه سلفچگان برای استقرار صنایع خودرو‌سازی در شهرک‌های صنعتی قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: خوشبختانه از نظر کارشناسان و مسئولان حوزه صنعت، قم آمادگی خوبی برای استقرار صنایع خودرو‌سازی در شهرک‌های صنعتی خود دارد.

به گزارش فرینا، محمود سیجانی افزود: به‌دلیل فعالیت واحدهای صنعتی زیرمجموعه صنعت خودروسازی و ظرفیت‌های مختلف، آمادگی کامل برای استقرار این صنعت مادر و اشتغالزا در قم وجود دارد.

سیجانی، گفت: فعالیت واحدهای قطعه‌سازی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان قم برای حضور خودروسازان است، چرا که صنایع خودروسازی در چرخه تولید خود، وابستگی کاملی به این صنعت دارند. همچنین زیرساخت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی استان قم بخصوص شهرک صنعتی محمود آباد هم از نظر فنی و هم از لحاظ فیزیکی، بهترین موقعیت را برای فعالیت صنایع خودروسازی دارد.

شهرک صنعتی محمود آباد در آزادراه قم ـ تهران قرار دارد و این مسیر بهترین راه دسترسی به شبکه اصلی ارتباطی کشور و مهم‌ترین بازارهای ایران است.

وی افزود: حمایت مسئولان استان قم از سرمایه‌گذاران و قراردادن بسته‌های تشویقی برای حضور آنان در این استان نیز از جمله عواملی است که بر جذابیت حضور خودروسازان در قم افزوده است. هم‌اکنون واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی خودروسازی در استان دایر هستند. بر اساس نظر کارشناسان حوزه صنعت، استقرار صنایع خودرو در قم توجیه اقتصادی دارد و سرمایه‌گذاران این بخش با اطمینان خاطر از سوددهی سرمایه خود می‌توانند در این استان فعالیت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: یکی دیگر از مزایای حضور صنایع خودروسازی در قم استفاده از ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان است که با استفاده از موقعیت این منطقه می‌توانند محصول‌های تولید شده خود را با شرایط ویژه به بازارهای بین‌المللی صادر کنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.