رونمایی از سامانه‌ های الکترونیکی وزارت اقتصاد

سامانه‌های دادور و یاور، ارتباطات مردمی، ویدئو کنفرانس داخلی وزارت اقتصاد، مدیریت عملیات 251 مکرر، درخواست وجه الکترونیکی خزانه، سامانه نظام فنی اجرایی مناطق آزاد و حذف کاغذ از مکاتبات و اسناد وزارت متبوع» از جمله سامانه‌های رایانه‌ای است که امروز توسط وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد.

به گزارش فرینا، مسعود کرباسیان در آیین رونمایی از هفت سامانه الکترونیکی وزارت اقتصاد با اشاره به جایگاه فاوا در وزارت اقتصاد گفت: برابر مصوبات اخیر دولت جمهوری اسلامی ایران، 23 پروژه دارای اولویت در دولت الکترونیک تعیین شد که 5 پروژه اولویت دار در زمینه دولت الکترونیک مربوط به وزارت امور اقتصاد و دارایی است.
در این مراسم مسعود کرباسیان اظهار داشت: تا امروز جمعا 23 پروژه کلیدی در وزارت اقتصاد و سازمان‌های ذیربط انجام شده و 16 پروژه کلیدی وزارت اقتصاد در حوزه فاوا پیاده سازی شده است. وزیر اقتصاد تاکید کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی بر اساس آخرین شاخص‌های سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاه نخست دولت الکترونیک از میان سازمان‌ها و وزارتخانه‌های حاضر در ارزیابی قرار گرفته است.
وی افزود: در رشد شاخص دولت الکترونیک، وزارت اقتصاد با رشد 47 درصدی در جایگاه نخست قرار گرفته و بیمه مرکزی و سازمان امور مالیاتی به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. کرباسیان با بیان اینکه وزارت اقتصاد در تحقق دولت الکترونیک در جایگاه بالایی قرار دارد گفت: بیمه مرکزی، گمرک جمهوری اسلامی، ستاد وزارت اقتصاد، سازمان اموال تملیکی و سازمان امور مالیاتی در جایگاه اول تا هفتم لیست تحقق دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات قرار گرفته است.
وزیر اقتصاد درباره 7 پروژه فاوای وزارت اقتصاد در دولت الکترونیک گفت: سامانه ارتباطات مردمی و بررسی شکایات با قابلیت احراز پاسخ به منظور پیگیری انتقادات و شکایات به صورت الکترونیکی، سامانه ویدئو کنفرانس به منظور دسترسی اعضای وزارت اقتصاد و سازمان‌های ذیربط به منظور هماهنگی به صورت آنلاین، سامانه درخواست وجوه الکترونیک خزانه با قابلیت درخواست الکترونیک وجوه اختصاص یافته به دستگاه‌های اجرایی و آغاز فرآیند مربوط به حسابداری و پرداخت در خزانه است.
کرباسیان ادامه داد: سامانه دادخواهی امور مالیاتی با هدف دریافت اینترنتی شکایات مالیاتی و دادخواهی مالیاتی و فرآیند دادخواهی، سامانه الکترونیک تبادل اطلاعات و مکاتبات وزارت اقتصاد و امور دارایی به منظور حذف کاغذ و حمایت از محیط زیست و سامانه دادور و یادور با هدف اطلاع رسانی و شکایات که توسط بخش فناوری اطلاعات وزارت اقتصاد آماده بهره‌برداری شده است.
وی تاکید کرد: پنجره واحد مجوز‌ها (سامانه سام و نما) به زودی تکمیل و معرفی خواهد شد که به منظور ساماندهی مجوزها، تسهیل و الکترونیکی شدن دریافت مجوز‌ها است.
همچنین وزیر اقتصاد با اشاره به حذف مجوز‌های زائد گفت: بر اساس آخرین آمارها، 600 مجوز غیر ضروری تا امروز حذف شده و قصد داریم به منظور کاهش هزینه‌ها و زمان، مجوز‌های زائد از بین برود.

برچسب ها : مسعود کرباسیان
میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو