8/ جهانگیری: تمام تلاش ما این است که به مردم سخت نگذرد

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به جنگ اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی و ملت ایران گفت: تمام تلاش ما این است که زندگی بر مردم سخن نگذرد و کسی در فشار نباشد.

به گزارش فرینا، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه پس از افتتاح و بهره برداری از چند پروژه صنعتی، بندری و گردشگری استان گیلان در سالن همایش های منطقه آزاد انزلی، با بیان این مطلب اظهار داشت: آمریکا به اشتباه فکر می کند کشور بزرگی مثل ایران را می تواند با تحریم ها به زانو درآورد.
وی با تصریح اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری زور نمی گوید و اهل شنیدن حرف زور هم نیست، افزود: ایران اسلامی، می خواهد کشوری مستقل باشد، از حقوق خود در چارچوب اصول ملی استفاده کند و زیر بار تحمیل هیچ فشاری هم نمی رود.
معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: ایران، 18 ماه و به طور شبانه روزی، با شش کشور قدرتمند دنیا مذاکره کرد و در جریان این مذاکره ها نیز به توافق هایی رسید؛ این امر نشان می دهد ما اهل گفت و گو، منطق و مذاکره بوده و اهل زور و بی منطق نیستیم.
جهانگیری اضافه کرد: البته حاضر هم نیستیم حقوق ملت ایران را قربانی زورگویی های دیگران کنیم.
وی ادامه داد: آمریکایی ها تصورشان این است که با فشار آوردن بر اقتصاد کشور، می توانند مثلث شومی که با عربستان و صهیونیست ها ایجاد کرده اند، به ایران تحمیل کنند.
وی با یادآوری تاریخ پرافتخار ایران و نیز استان گیلان گفت: این تاریخ، نشان دهنده آن است که مردم ایران، زیر بار زور خارجی ها نمی روند.
معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه امروز شرایط جدید و سختی را در پیش داریم، اظهار داشت: طبیعی است که در این شرایط و دشواری ها، منابع درآمدی ایران را یا از بین ببرند یا محدود کنند و یا اینکه امکان دسترسی به منابع ما را از بین ببرند.
وی اضافه کرد: تلاش بعدی آنان، حتما این است که نظام بانکی ما را تحت فشار قرار دهند و در کشتیرانی که مرکز حمل و نقل چندین تن کالاست، محدودیت ایجاد کنند؛ این موارد تحریم هایی است که دشمن انجام می دهد.
جهانگیری خاطرنشان کرد: در مقابل تحریم های دشمن، فرصت هایی استنثایی در اختیار ما قرار دارد و نباید اجازه دهیم شوک هایی که دشمن به لحاظ اقتصادی وارد می کند، مردم را اذیت کند.
وی با تصریح اینکه دولت در این راستا تمام تجربه و دانش خود را به کار گرفته، گفت: برنامه ریزی های خوبی انجام داده ایم.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو