در سه ماهه نخست سالجاری؛

رشد63 درصدی بارگیری کالاهای غیر نفتی در بندرامام خمینی(ره)

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در پی بارگیری بیش از 2 میلیون و 700 هزار تن انواع کالاهای غیرنفتی طی سه ماه نخست سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره)، رشد بارگیری این نوع کالا به 63 درصد رسید.


به گزارش فرینا، ایرج مدیری با اعلام این خبر افزود: به دنبال استقبال روزافزون بازرگانان و صاحبان کالا برای صادرات کالاهای خود از مبدأ بندرامام خمینی(ره)، بارگیری گروه های کالایی مواد معدنی، غلات، شمش آهن، میلگرد، سیمان فله، کلینگر خاکستری و نگلات ویژه از رشدکم سابقه ای برخوردار بودند.
مدیری با اشاره به رویکرد دولت خدمتگزار برای تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: گروه های کالایی مذکور طی 82 فروند کشتی با بهره گیری از زیرساخت های مهیا و امکانات و تجهیزات پیشرفته این مجتمع بزرگ بندری به کشورهای مقصد بارگیری و ارسال شدند.
وی افزود: اتصال این بندر به پسکرانه های وسیع در نیمه غربی کشور، مراکز صنعتی و جمعیتی از طریق بزرگراه و راه آهن سراسری موجب شده که بهره گیری از این بندر بزرگ تجاری برای صادرات کالا بیش از پیش مورد توجه صاحبان کالا و بازرگانان قرار بگیرد.
یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با ظرفیت سالانه 55 میلیون تن و برخورداری از 11044هکتار وسعت، برخورداری از مزیت های اتصال به شبکه های جاده ای و راه آهن سراسری و پایانه های اختصاصی کالا و تجهیزات پیشرفته و مجهز، بزرگترین بندر تجاری کشور است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی ایفا می کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو