رشد 69 درصدی محصولات صادراتی قشم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم از رشد 69 درصدی محصولات صادراتی جزیره قشم در پایان سال 96 در مقایسه با سال 95 خبر داد.

به گزارش فرینا، جهانگیر مجیدی در آئین گرامی داشت روز صنعت و معدن و تجلیل از 13 صنعتگر برتر این منطقه، گفت: میزان صادرات سال 95 فعالان صنعتی قشم به 40 میلیون و 153هزار دلار رسید در حالی که این رقم با 69 درصد رشد در پایان سال گذشته، به 67 میلیون و 820 هزار دلار افزایش یافت.
وی اعلام کرد: فعالیت های تولیدی و صادراتی قشم در سه سال گذشته با روند روبه رشد همراه بوده به طوری که در این حوزه ها هر سال به طور میانگین بیش از 40 درصد افزایش داشته ایم.
به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم، در صادرات محصولات تولیدی به داخل کشور هم از 26 میلیون و 100 هزار دلار در سال 95 به رقمی معادل 28 میلیون و 500 هزار دلار در پایان سال 96 رسیدیم.
وی از روند مثبت تراز تجاری به عنوان یک شاخص مهم در منطقه آزاد قشم نام برد و اظهار داشت: تراز تجاری قشم (اختلاف صادرات و واردات) طی سه سال گذشته از منفی 10.8 به مثبت 27.3 درصد رسیده است.
مجیدی از نفت، گاز، پتروشیمی، تجهیزات نفتی و پالایشگاهی، شناورسازی، شیلات، بسته بندی صنایع غذایی، صنایع چوبی، صنایع ساختمانی، تولید لوله های آب، دخانیات، وسایل آرایشی و بهداشتی، زیورآلات، روغن های صنعتی، خودرو و صنایع عمومی به عنوان بخشی از فعالیت های صنعتی قشم نام برد.
وی با اشاره به اینکه سال 94 تعداد واحدهای صنعتی منطقه آزاد قشم با سه هزار و 909 نیروی کار به 126 واحد رسیده بود، افزود: این رقم در پایان سال 96 با ایجاد اشتغال برای چهار هزار و 595 نفر به  193 واحد رسید و در سه ماه گذشته از سال 97 واحدهای صنعتی قشم به 205 واحد افزایش یافته است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سازمان منطقه آزاد قشم با گرامیداشت روز صنعت و معدن، گفت: همفکری و رایزنی با صنعتگران سیاست اصلی ما در این اداره کل است و و اعتقاد داریم رقابت پذیر کردن صنعت موجب افزایش بهره وری در تولید محصولات صادرات محور و پیشرو در تحقق هدف تولید داخلی می شود.
او با اشاره به اهمیت ارائه خدمات منسجم به فعالان صنعتی در قشم و پیشرفت 85 درصدی سیستم پنجره واحد خدمات از سوی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم، افزود: این سیستم با هدف حذف زمان بر بودن امور اداری و ارائه خدمات برای افزایش و تسهیل صادرات به عنوان بخش دیگری از سیاست های ما با جهت فراهم شدن امکان رقابت صنعتگران این منطقه با رقبای خارجی دنبال می شود.
مجیدی در پایان با تاکید بر نمونه بودن همه صنعتگرانی که در قشم فعالیت می کنند، اعلام کرد: انتخاب 13 واحد صنعتی برتر در این منطقه براساس پنج شاخص صادرات، بهره وری، اشتغال، سرمایه گذرای، تحقیق و توسعه و انتقال فناوری انجام شده است.
بنا به این گزارش، طی آئینی به مناسبت دهم تیر ماه روز صنعت و معدن، از موفقیت 13 واحد صنعتی برتر قشم و هفت مدیری که با ارائه خدمات مناسب به موفقیت این واحدها کمک کرده اند، تقدیر شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو