همراهی و همگرایی نهادهای فرهنگی منطقه آزاد قشم

طی آئینی از 20 طراح و هنرمند زیباسازی مراکز گردشگری جزیره که با خلاقیت و استفاده از رنگ های شاد، کوچه رنگین کمان را در روستای سهیلی جزیره خلق کردند، تجلیل شد.

به گزارش فرینا، دیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان در همایش تجلیل از هنرمندان و طراحان زیباسازی مراکز گردشگری جزیره، گفت: اماکن گردشگری قشم با رويكرد زيبايی شناختی، چشم نواز بودن و بهره مندی ساکنان و گردشگران از لذت بصری بیشتر، بهسازی و زیباسازی می شوند.
سید محمد امین جعفری حسینی، افزود: طراحی دیوارِ کوچه ها و اماکن اقامتی و گردشگرپذیر قشم با نمادهای طبیعی، تاریخی و فرهنگی جزیره، علاوه بر ارتقای ارزش‌های بومی و حس غرور و افتخار در افراد منطقه، گردشگران جزیره را بیش از گذشته با این آداب و سنن آشنا می سازد.
وی ادامه داد: برای استفاده صحیح از جان دادن به اماکن گردشگری قشم، به همراهی و همگرایی نهادهای مختلف فرهنگی منطقه آزاد قشم و بهره بردن از اندیشه صادقانه مردمان پاک سرشت جزیره نیاز داریم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم با اشاره به نقش مهم بهسازی و زیباسازی اماکن گردشگری در جذب گردشگر، بیان کرد: فضاسازی زیبا و استفاده از اِلمان های مُعرف تاریخ کهن این دیار، به ویژه در مراکز گردشگری روستاهای جزیره، عامل مهمی در تحول گردشگری و توزیع متوازن توریسم جزیره است.
علیرضا کمساری گفت: روح دادن به فضاهای روستایی با طرح ها و رنگ های شاد، تأثیر آرامش بخشی بر روحیه ساکنان خواهد داشت و آنان را به حفظ و نگهداری ابنیه و اماکن ارزشمند روستاهای خود تشویق می کند.
در این آیین که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این سازمان برگزار گردید، از اعضای هیات داوران و 20 تن از نفرات برتر طراحی و نقاشی دیوارهای کوچه رنگین کمان روستای سهیلی جزیره قشم تجلیل شد.
کوچه رنگین کمان روستای سهیلی قشم یکی از اماکن جذاب گردشگری غرب جزیره است که نوروز امسال با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و رییس شورای عالی مناطق آزاد کشور و حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان‌منطقه آزاد قشم، افتتاح شد.
دیوارهای این کوچه که به دست هنرمندان روستای سهیلی با رنگ های زیبا تزئین شده، دارای نقوشی با مضامین بومی – سنتی و حاکی از شیوه آداب و رسوم و محیط زیست زیبای این جزیره گردشگرپذیر است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم در پایان این نشست از طراحان و هنرمندان جزیره دعوت کرد در فراخوانی که به زودی اعلام خواهد شد، با هدف شناسایی زیباترین و کاربردی ترین طرح ها و ایده های بهسازی و زیباسازی مراکز گردشگری مشارکت کنند.
جزیره قشم در جنوب ایران با داشتن ظرفیت های فراوان حوزه گردشگری به ویژه در روستاها یکی از مقاصد مهم دوستداران طبیعت گردی ایران و کشورهای خارجی است و سالانه بیش از پنج میلیون مسافر و گردشگر با هدف بهره بردن از زیبایی های طبیعی و تاریخی این منطقه از جمله جنگل های دریایی حرا، خلیج دلفین های هنگام، غار نمکدان، جزایر ناز، بام قشم، دره ستاره ها، غارهای خوربس، قلعه پرتغالی ها، دره و تنگه چاهکوه، دره تندیس ها، بادگیرها و چاه های تلا در لافت، سواحل زیبا، سایت های ژئوپارک و موزه ژئوپارک قشم به این منطقه سفر می کنند.
طی سه سال گذشته نمایندگان دولت تدبیر و امید در سازمان منطقه آزاد قشم با هدف توسعه متوازن گردشگری در نقاط مختلف جزیره، با ارائه مجوز ساخت کاشانه های میهمان و خانه های بوم گردی در روستاهای 67 گانه جزیره و برگزاری دوره های مختلف آموزشی، شرایط مناسبی را برای حضور گردشگران در این روستاها فراهم کرده اند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو