محل شهادت 290 شهید هواپیمای ایرباس گلباران شد

  • چهارشنبه 20 تير 1397 - 13:13
  • قشم
  • 0 دیدگاه
همزمان با 12 تیر ماه سالروز حمله ناجوانمردانه ناو وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافری کشورمان و شهادت مظلومانه 290 سرنشین پرواز شماره 655 ایران ایر، 14 جانباز 60 تا 70 درصدی دوران دفاع مقدس، مسیر دو هزار و 800 متری ساحل مدکندآلو در جزیره قشم تا جزیره هنگام را به یاد این شهدا، شنا کردند.

به گزارش فرینا، این پانزدهمین سال متوالی است که جانبازان افتخارآفرین و سرافراز کشورمان از استان های مختلف، همزمان با سالروز شهادت 290 سرنشین هواپیمای ایرباس در این همایش شرکت می کنند.
14 جانباز از استان های فارس، مشهد، مازندران و اصفهان مسیر 2800 متری آب های قشم تا هنگام را به دلیل شرایط جزر و مَد به جای دو ساعت و نیم، در مدت چهار ساعت شنا کردند.
اسماعیل دلشاد یکی از جانبازانی که همه ساله در این همایش حضور دارد در خصوص تلاش این عزیزان در همایش شنا از اسکله مَدکندآلو تا جزیره هنگام، گفت: 14 شناگر جانباز کشورمان امسال نیز همانند سال های گذشته مسیر سقوط هواپیمای مسافری ایران که به شهادت 290 تن از هموطنانمان منجر شد را شنا کردند.
وی هدف شناگران جانباز و معلول را زنده نگهداشتن ارزش های دوران جنگ تحمیلی و یاد شهدا دانست و گفت: اینگونه برنامه ها یاد شهدا به ویژه 290 شهید هواپیمای مسافربری ایران را بیشتر در ذهن مردم زنده نگه می دارد.

گلباران محل شهادت 290 سرنشین هواپیمای ایرباس
گلباران محل شهادت 290 سرنشین هواپیمای مسافری ایرباس کشورمان با حضور مسئولان شهرستان و سازمان منطقه آزاد قشم هم از دیگر برنامه های همایش امروز بود.
امسال نیز همانند سال های گذشته راس ساعت 10.17 دقیقه صبح روز 12 تیر ماه محل سقوط هواپیمای ایرباس کشورمان در آب های نزدیک جزیره هنگام  با حضور مسئولان گلباران شد.
روز یکشنبه 12 تیر ماه سال ۱۳۶۷ هواپیمای ایرباس آ – 300 متعلق به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با 290 مسافر فرودگاه بندرعباس را به مقصد دبی ترک کرد اما در دقایق اول پرواز و در ارتفاع 12هزار پایی مورد اصابت دو موشک شلیک شده از ناو وینسنس آمریکای جنایتکار قرار گرفت و همه سرنشسنان آن به شهادت رسیدند. روحشان شاد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو