از فاطمه دژگانی بانوی قلم جزیره قشم تقدیر شد

مدیرعامل و رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم از بانوی فرهیخته و نویسنده فرزانه 82 ساله که از چهره های ماندگار جزیره است با اهدای لوح سپاس، تقدیر کرد.

به گزارش فرینا، عصر امروز و در آستانه روز قلم، حمیدرضا مومنی در جمع خبرنگاران ، ضمن تجلیل از مقام والا و تاثیرگزار اهالی قلم جزیره اظهار کرد: حفاظت از فرهنگ بومی و تاریخ جزیره کاری ارزشمند و در خور ستایش است که بار آن بر دوش قلم به دستان گرانقدر جزیره است.
وی با تشکر از تلاش های فاطمه دژگانی، بانوی فرهیخته و مادر جزیره در معرفی آداب، سنن و تاریخ غنی و پربار قشم به مردم ایران و جهان، بیان داشت:  داشتن بانویی برخاسته از آب و خاک این جزیره که نوشتن و چاپ حداقل 19 عنوان کتاب را در کارنامه عمر گرانقدر خود دارد برای جزیره و سازمان منطقه آزاد قشم مایه افتخار است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه، تصریح کرد : بزرگانی مانند فاطمه دژگانی با قلم گیرا و تاثیر گذار خود طی سال های متمادی مسوولیت فرهنگ سازی جامعه و حفظ تاریخ جزیره را بر عهده داشته اند.
در ادامه این آیین فاطمه دژگانی در توضیح علل موفقیت خود در حوزه نویسندگی به مطالعه کتابخانه ای، تحقیق و پژوهش میدانی و منطقه ای و از همه مهم تر همراهی و حمایت خانواده اشاره کرد.
این بانوی فرهیخته تصریح کرد: فرهنگ سازی برای دوستی و انس با کتاب و کتابخوانی باید از سنین کودکی و نوجوانی آغاز شود و کلید دستیابی به اهداف و آرزوها، داشتن هدف و انگیزه مشخص، تلاش و امیدواری برای همه انسان ها است.
وی ادامه داد: با وجود سختی های فراوان در راه نوشتن و جمع آوری اطلاعات، داشتن هدف و حمایت خانواده، مردم جزیره و در سال های اخیر، حمایت های منطقه آزاد قشم انگیزه و توان مضاعفی برای رسیدن به نتیجه در من ایجاد کرد.
همچنین در این آیین تقدیر که با حضور عبدالجواد کمالی و علی یدقار دو عضو هیات مدیره، معاونان و مشاوران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز با اهدای هدایایی، زحمات این نویسنده و چهره ماندگار قشم را ارج نهاد. 
لازم به ذکر است، فاطمه دژگانی 19 عنوان کتاب در زمینه معرفی تاریخ و مذهب جزیره قشم به چاپ رسانده و در حال حاضر دو عنوان کتاب به نام های "سفیر شهر قشم، فرزند خلیج فارس" و "قصه های مام گپو" را در دست چاپ دارد.
کتاب " قشم نگینی بر خلیج فارس" ، " بندرخمیر بهشت گمشده" ، "چیستان در جنوب " ، " باورهای سینه به سینه در هرمزگان" ،"آنچه بر ما گذشت" ، "داستان های حقیقی و صد سال قبل استان هرمزگان"،" زندگی نامه شاعران و مشاهیر هرمزگان "، "زنان پیام آور عاشورا از آغاز تا کنون" و "جن زدگان جنوب ایران"  برخی از آثار منتشر شده فاطمه دژگانی است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو