پدیده زیبای آبفشان‌های چابهار حاصل تلاقی امواج دریا و صخره‌ها

آبفشان دریای بزرگ چابهار منظره‌ای زیبا و به یادماندنی را برای گردشگران به تصویر می‌کشد و کمتر پیش می‌آید توسط دوربین‌هایشان ثبت و ضبط نشود.

به گزارش فرینا، شاید درباره جاذبه‌های چابهار زیاد شنیده باشید، جاذبه‌هایی از جمله کوه‌های مریخی، سواحل بکر، فیتوپلانکتون ها، تالاب لیپار و به طور کلی دریای بکر و زیبای آن که اگر بر روی هر یک به تنهایی تمرکز کنیم دنیایی حرف برای گفتن دارند.
شاهکارهای طبیعی که منظره‌ای زیبا را برای هر بیننده به تصویر می‌کشد.
این بار صحبت از یک جاذبه زیبا در ساحل زیبای دریای بزرگ چابهار است، آبفشان دریای چابهار که این روزها فواره‌های آن در آسمان خودنمایی می‌کند.|
گاها مردم منطقه و یا گردشگران که به این قسمت از سواحل و دریا برای تفریح و تفرج می‌آیند هرطور شده سعی می‌کنند آن را به نظاره بنشینند تا جایی که حتی شی یا جسمی سنگین در یک قسمت از گودال و شکاف صخره که مانند چاه در قسمتی از دریا ایجاد شده پرتاب می‌کنند تا آن را حساس کرده و فواران آب را نظاره کنند.

روایت گردشگران از جاذبه‌های زیبای چابهار

یکی از گردشگرانی که از استان‌های همجوار به چابهار آمده گفت: شهرستان چابهار جاذبه‌هایی دارد که به ندرت در سایر استانها هست، دیدن این منظره زیبا در دریا هم تصور خوبی در ذهنمان ایجاد کرد.

از زیبایی‌های چابهار زیاد شنیده بودم، دوربین عکاسی و همراه خودم آوردم تا چشم اندازهای طبیعی بکر آن را عکاسی کنم، دیدن این آبفشان هم خالی از لطف نبود و از تماشای آن خسته نمی‌شوم.

معصومی یکی دیگر از مسافران غیر بومی نیز به خبرنگار فارس در چابهار می‌گوید: قبل از اینکه به سیستان و بلوچستان سفر کنم حس خوبی نسبت به این استان نداشتم و همیشه نا امنی و رخدادهای ناگوار از اینجا در ذهنم تداعی میشد، حالا که برای انجام ماموریت کاری به چابهار آمده ام، کلا نگاهم به این منطقه و مردمانش تغییر کرد و آرامشی که در کنار دریای چابهار دارم در هیچ مکان تفریحی تجربه نکردم.

یکی از گردشگرانی که مشغول عکاسی و فیلم برداری از دریا و سواحل چابهار است و به گفته خودش از شیراز میهمان چابهاری‌ها شده، به خبرنگار فارس گفت: از زیبایی‌های چابهار زیاد شنیده بودم، دوربین عکاسی و همراه خودم آوردم تا چشم اندازهای طبیعی بکر آن را عکاسی کنم، دیدن این آبفشان هم خالی از لطف نبود و از تماشای آن خسته نمی‌شوم.

 

آبفشان‌های چابهار توجه گردشگران را جلب کرده است

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار در این زمینه می‌گوید: این چشم‌انداز طبیعی گردشگران بسیاری را به خود اختصاص داده و در این فصل که فصل گردشگری است کمتر کسی در چابهار دیدن این منطقه را از دست می‌دهد.

بلوچ‌زاده بیان کرد: تلفیق موج آب و سوراخ‌های صخره‌ها این چشم‌انداز زیبا را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: در این فصل که فصل مونسون است و بیشتر دریا طوفانی می‌شود این فواره‌ها توجه اکثر گردشگران را به خود جلب می‌کند.

 

برگزاری جشنواره‌های «مونسون» از سوی منطقه آزاد چابهار

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار در این زمینه اظهار کرد: این آبفشان نتیجه یک روزنه طبیعی در دل صخره‌ها است که به دریا راه دارد.

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برگزاری جشنواره‌ای با موضوع مونسون از سوی منطقه آزاد چابهار هر ساله فرصت مناسبی را برای شهروندان داخلی و خارجی فراهم می‌کند تا علاوه بر گشت و گذار و خرید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی دیدن کنند.

طاهره شهرکی افزود: نیمه نخست سال به خاطر شدت امواج، ماسه‌های درون شکاف‌های صخره‌ها خالی شده و در اثر برخورد امواج به ساحل، آب با فشار خارج می شود.

وی ادامه داد: این جاذبه دقیقا در دریای بزرگ اطراف ساختمان نیمه‌کاره کریکت و چند قسمت دیگر در اطراف منطقه تفریحی پلاژ ساحلی قابل تماشاست.

وی بیان کرد: این فواره‌ها مخصوص سواحل صخره ای هستند، برخی سوراخ و برخی شکاف هستند و دلیل اصلی آن فرسایش صخره‌ها است.

شهرکی بیان کرد: چابهار دارای جذابیت های طبیعی بی شماری است که همین امر ما را برآن داشت تا بری ثبت ژیوپارک مکران اقدام کنیم.

مدیر امور گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برگزاری جشنواره‌ای با موضوع مونسون از سوی منطقه آزاد چابهار هر ساله فرصت مناسبی را برای شهروندان داخلی و خارجی فراهم می‌کند تا علاوه بر گشت و گذار و خرید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی دیدن کنند.

 

آبفشان‌ها حاصله خروج آب با سرعت و شتاب است

عضو هیات علمی دانشگاه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: از آنجائیکه در صخره‌ها مجرای خروجی‌ آب تنگ می‌شود، آب با سرعت زیاد و شتاب خارج می‌شود که حاصل آن فواره‌های بلند است.

عکاس: اکبر علی صادقی 

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو