شمار داروهای رایگان بیمه شدگان قشم از ۱۰۳ هزار قلم فراتر رفت

رئیس درمانگاه امام رضا(ع) شهر قشم از ارائه ۱۰۳ هزار و ۲۷۰ قلم داروی رایگان به بیمه شدگان این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش فرینا، دکتر آرزو بابایی در نخستین روز هفته تامین اجتماعی (۱۹ تا ۲۵ تیر ماه) در جمع خبرنگاران گفت: این میزان داروی رایگان در مقایسه با سال ۹۵، از رشد ۷ درصدی برخوردار بوده است.
وی ادامه داد: سال گذشته ۳۸هزار و ۱۹۳ نفر به کلینیک و ۳۵ هزار و ۳۷۷ نفر هم به پاراکلینیک این درمانگاه مراجعه و به صورت رایگان خدمات دریافت کردند که نسبت به سال ۹۵، چهار درصد افزایش داشته است.
رئیس درمانگاه امام رضا (ع) اظهار کرد: سطح خدمات این مرکز درمانی با افزایش بخش های مختلف امسال به درمانگاه تخصصی ارتقا یافته است.
وی با بیان اینکه آزمایشگاه این درمانگاه نیز سال ۹۷ افتتاح شد، گفت: حضور متخصص زنان در این مرکز قطعی شده و به زودی متخصص اطفال نیز به مجموعه اضافه خواهد شد.
به گفته بابایی؛ بخش کلینیک درمانگاه شامل پزشک عمومی، داندانپزشک، ماما، متخصص زنان و اطفال است.
او بیان داشت: در بخش پاراکلینک نیز خدماتی شامل داروخانه، نوار قلب، تزریقات، سرم درمانی، پانسمان، بخیه، شستشوی گوش و برداشتن ضایعات پوستی ارائه می شود.
وی با اعلام اینکه دفترچه های کاغذی از فرآیند مراجعه به مراکز درمانی تأمین اجتماعی حذف شده است، افزود: درصورتی که بیمار تصمیم به دریافت خدمات خارج از این مراکز داشته باشد، داروها و یا خدمات درمانی وی در دفترچه نوشته خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای همه مراجعان در سال ۹۷، پرونده الکترونیکی ایجاد شده، افزود: پرونده های مربوط به بیماران سال گذشته نیز اسکن و وارد سیستم شده به طوری که پرونده کاغذی در درمانگاه وجود ندارد.
رئیس درمانگاه امام رضا(ع) قشم ادامه داد: نوبت دهی اینترنتی نیز وجود دارد و افراد با مراجعه به سایت تأمین اجتماعی می توانند نسبت به دریافت زمان مراجعه اقدام کنند.
بابایی گفت: البته مراجعه کنندگانی که به اینترنت دسترسی ندارند می توانند با گرفتن کد *142*76#  درمانگاه امام رضا قشم را انتخاب و نسبت به دریافت نوبت اقدام کنند.
وی با اشاره به اینکه به دنبال راه اندازی بخش رادیولوژی این درمانگاه است، حداکثر تا اوایل سال آینده این خدمات نیز به مردم ارائه می شود.
در تقویم رسمی کشور ۱۹ تا ۲۵ تیر ماه به عنوان هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو