احراز سابقه بیش از 480 هکتار از اراضی جزیره قشم

مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم از رسیدگی و احراز سابقه بیش از 480 هکتار اراضی جزیره قشم طی اردیبهشت سال 94 تا پایان سال 96 خبر داد.

به گزارش فرینا، احمد دیرستانی با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران گفت: کمیته ای متشکل از مسئولان سازمان منطقه آزاد و معتمدان محلی ادعای افراد در خصوص زمین های معارض دار  را رسیدگی می کنند.
وی افزود: در دوره مدیرعاملی حمید رضا مومنی از اردیبهشت ماه سال 94 تا پایان سال گذشته، 963 فقره پرونده مربوط به 4 میلیون و 878 هزار  و 962 متر مربع زمین از سوی این کمیته مورد رسیدگی  قرار گرفته است.
مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم از شفاف سازی فروش اراضی قشم به عنوان یکی از مهمترین سیاست های مدیرعامل این سازمان با هدف جلوگیری از شایعه سازی و شبهه افکنی افراد مغرض نام برد و افزود: همه افراد می توانند با ورود به سایت www.qeshm.ir  با مشخصات کامل واگذاری زمین ها در بخش پرتال سازمانی  این سایت، آگاه شوند.
او ادامه داد: متراژ زمین، شماره قرار داد، نام خریدار، قیمت زمین، مکان آن و نوع کاربری از جمله مشخصاتی است که در بخش شفاف سازی واگذاری های اراضی برای مخاطبان به روشنی بیان شده و سازمان منطقه آزاد قشم با این اقدام پیشگام شفاف سازی فروش اراضی در مناطق آزاد کشور است. 
دیرستانی با اعلام اینکه کمیسیون ماده 3 با هدف احقاق حقوق افراد مدارک و مستندات مدعیان اراضی جزیره قشم را بررسی می کند، افزود: مستندات افراد مدعی با اقدامات کارشناسانه و عکس های هوایی اخذ شده در سال 1346 و 1375 تطبیق داده می شود و در نتیجه رأی نهایی برای هر قطعه از اراضی دارای معارض صادر می شود.
وی یادآور شد: سال گذشته 17 جلسه کمیسیون ماده سه برگزار شد که براساس آن 240 فقره پرونده بررسی و احکام نهایی آن صادر شد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت از سال 1369 براساس تصمیم دولت به دو بخش منطقه آزاد با 300 کیلومتر مربع و منطقه ویژه اقتصادی با یک هزار و 200 کیلومتر مربع وسعت تقسیم شد که اداره این دو منطقه در تصدی و مسئولیت سازمان منطقه آزاد قشم است.
شایان ذکر است که دولت تدبیر و امید سال 1393 جزیره هنگام را با 32 کیلومتر مربع وسعت به عنوان منطقه ویژه اقتصادی به منطقه ویژه اقتصادی قشم الحاق کرد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو