پیگیری روند احداث شش طرح بزرگ اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان

 استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر فعالیت ها جهت سرمایه گذاری و هم چنین روند احداث بندر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان افزایش یافته است.

به گزارش فرینا، فریدون همتی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر پارسیان افزود: فعال شدن بندر و توسعه صنایع انرژی بر در پارسیان بسیار مهم است و یک بندر با ظرفیت 40 تا 50 میلیون تن برای تخلیه و بارگیری کالا در این شهرستان شکل می گیرد که با این اقدام پارسیان به مرکز بزرگ فعالیت های اقتصادی و تجاری تبدیل خواهد شد.

همتی گفت: وسعت و اهمیت فعالیت ها در شهرستان پارسیان به گونه ای است که در این جنگ اقتصادی می توانیم آن ها را به رخ دشمن کشیده و نشان دهیم تهدید و تحریم آن ها ما را غیرفعال نمی کند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت ها در تمامی بخش های آب، برق، راه، بنادر و دریانوردی در این منطقه، افزود: تمام ارگان های متولی باید نسبت به رفع مشکلات موجود در مسیر توسعه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان اقدام لازم را به عمل آورند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اجرای آیین نامه تجارت ملوانی در استان گفت: با اجرای این آیین نامه و فعال شدن ملوانان و لنج های تجاری، نشاط خوبی در مناطق ساحلی هرمزگان از جمله پارسیان ایجاد شده است.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان در محدوده ای افزون بر 10هزار هکتار در شهرستان پارسیان هرمزگان واقع شده و تحت نظارت و مدیریت سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران "ایمیدرو" اداره می شود. کمک به صادرات غیرنفتی محصولات صنعتی تولید شده، تامین نیازهای داخلی در زمینه صنایع اصلی مادر، استفاده از منابع گازی موجود در پارس جنوبی و شمالی، اشتغال زایی و رفع محرومیت از منطقه و کاهش هزینه های تولید به منظور تسهیل ورود کشور به بازارهای رقابتی جهانی از اهداف مرتبط بر ایجاد این منطقه ویژه اقتصادی است. این منطقه در سال 89 مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و در سال 90 ابلاغ شد و طبق برنامه و طرح جامعی که مورد تدوین قرارگرفته در سال یکهزارو 414 در زمینه استقرار صنایع مورد بهره برداری قرار می گیرد. شهرستان پارسیان در فاصله 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو