از بانوان حمایت های فرهنگی و مادی خواهیم کرد

باید از بانوان حمایت های فرهنگی و مادی شود؛ دانش و آموزش در این زمینه را می توان در مسیر توسعه میدانی پیش برد. هدف ما در منطقه آزاد اروند رشد و توسعه انسانی به عنوان زیربنای اصلی توسعه است.

به گزارش فرینا، نخستین نشست مشاوران امور بانوان منطقه آزاد اروند (آبادان و خرمشهر)  با حضور مدیرعامل، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان و مریم منصوری دستیار ویژه مدیرعامل در امور بانوان منطقه آزاد اروند به همراه تنی چند از دیگر مسئولین امور بانوان دستگاه های اجرایی در محل این سازمان برگزار شد.
اسماعیل زمانی با بیان این نکته که ما در منطقه آزاد اروند، باید رشد و توسعه انسانی را به عنوان زیربنای رشد و توسعه قرار دهیم افزود: در استراتژی درازمدت توسعه منطقه ، مهم ترین توسعه مربوط به توسعه نیروی انسانی است. اگر این مهم جدی گرفته نشود دیگر توسعه ها نامتعادل و نامتوازن رشد خواهند کرد نظیر توسعه هایی که در برخی کشورهای جهان سوم اتفاق افتاده است.
زمانی توسعه انسانی را زیربنای تمدن دانست و گفت: فرهنگ را باید در جامعه نهادینه کرد و این کار برعهده روشنفکران و صاحب نظران یک جامعه  است. فرهنگ مقوله ی گسترده ایی است، یکی از مهم ترین موضوعات در جوامع پیشرفته تساوی انسان هاست، هیچ انسانی بر انسان دیگر برتری ندارد،سیاه و سفید، زن و مرد و...  همچنین در جامعه تحت فرهنگ دینی،اسلامی و ایرانی ما نیز، منادی برابری و آزادی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ضمن اشاره به این موضوع که قانون ابزار توسعه است ولی تبعیت از قانون، فرهنگ و توسعه یافتگی می خواهد خاطرنشان کرد: بانوان در جامعه کارشان به مراتب سخت تر از آقایان است چرا که رسالت تربیت نیروی انسانی یک جامعه بر عهده آنها است در همین راستا باید فرهنگ توسعه یافتگی را بین زنان جامعه رشد دهیم.
اسماعیل زمانی رسیدن به یک جامعه پیشرفته را آشنایی با منابع توسعه انسانی عنوان کرد و گفت: باید سرانه مطالعه زنان را در حوزه های مربوطه بالا ببریم . ما در منطقه آزاد اروند آمادگی این را داریم کتابخانه ایی در امور بانوان تشکیل دهیم؛ کتابخانه ایی مرجع برای زنان منطقه در جهت امور تحقیقاتی شان.
زمانی از تشکیل هسته مرکزی و اتاق فکر در امور بانوان گفت و افزود: باید اتاق فکری تشکیل دهید و تحلیل برنامه داشته باشید و هر اندازه که نیاز دارید در این راه مشاور به خدمت بگیرید.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند ادامه داد: برای گذر از ضعف های فرهنگی باید از بانوان حمایت های فرهنگی و مادی شود و دانش و آموزش در این زمینه را باید در مسیر توسعه میدانی پیش برد، چرا که زنان به عنوان بدنه اصلی جامعه می توانند نقش موثری در فرهنگ سازی داشته باشند.
سید مرتضی نعمت زاده نیز در ادامه جلسه گفت: مهم ترین محور ارتباطی که در جامعه وجود دارد، رابطه زوجین است و با ارزش ترین خدمتی که پدر و مادرها می توانند به فرزندان خود کنند این است که عاشق یک دیگر باشند.
نعمت زاده با بیان این موضوع که اگر هسته جامعه را خانواده در نظر بگیریم، نقش اصلی برعهده بانوان است افزود: اساس توسعه انسانی باز میگردد به نقش مهمی که بانوان می توانند داشته باشند، همان گونه که از نگاه نگرش دین اسلام نیز نقش محوری بر عهده بانوان است.
سید مرتضی نعمت زاده خاطرنشان کرد: جنگ آسیب های زیادی به جامعه ما وارد کرده است و در چنین شرایطی استراتژی بقاء بر محور زنان شکل می گیرد.
نعمت زاده حل اثرات دردناک و ناگواری که بعد از جنگ و یا زلزله در جامعه رخ می دهد را بر عهده بانوان دانست و گفت: اگر بخواهیم منطقه آزاد اروند را متحول کنیم، زنان نقش محوری و اساسی را در این مسیر برعهده دارند.
مریم منصوری نیز با اشاره به اینکه  بانوان نیمه انسان ساز جامعه هستند گفت: مدت زمان اندکی از تشکیل امور بانوان سازمان منطقه آزاد اروند می گذرد قطعا با چالش های زیادی مواجه هستیم اما امیدوار هستیم که در آینده ایی نزدیک شاهد ارتقاء شاخص ها در این حوزه باشیم.
وی افزود: اهمیت دادن به مسائل بانوان قطعا باعث توسعه جامعه در ابعاد فرهنگی،اجتماعی و سیاسی خواهد شد.
دستیار ویژه مدیرعامل در امور بانوان در آخر خواستار هم فکری و وحدت رویه بین کلیه امور بانوان دستگاه های دولتی شد تا به یک خروجی مثبت در آینده نزدیک از جلساتی که برگزار خواهد شد برسند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو