ارائه خدمات ویژه به سرمایه گذاران بخش شیلات در قشم

مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در جهت ارائه خدمات بهتر به سرمایه گذاران زمین های محدوده منطقه ویژه اقتصادی در این جزیره برای پرورش میگو 15 ساله به بهره برداران اجاره داده می شود.

به گزارش فرینا، احمد دیرستانی گفت: اراضی منطقه ویژه اقتصادی قشم با هدف پرورش آبزیان براساس توانمند سنجی بهره برداران ابتدا با یک صورت جلسه به مدت یک سال در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: شرط قرارداد اجاره 15ساله اراضی منطقه ویژه اقتصادی قشم به بهره برداران، به پیشرفت 50 درصدی طرح های ارائه شده در مدت یکسال منوط می شود.
مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: یک هزار و 700 هکتار زمین در سطح این جزیره برای پرورش میگو در نظر گرفته شده که بیشتر آن در منطقه ویژه اقتصادی واقع شده است.
او با اشاره به اینکه قیمت اجاره زمین ها بر اساس قیمت منطقه ای تعیین می شود، گفت: کمیته ارزشیابی و واگذاری زمین سازمان منطقه آزاد قشم با هدف شفاف سازی امور اراضی این منطقه ابتدای هر سال قیمت زمین ها را با تعیین نوع کاربری و موقعیت آن مشخص می کنند و پس از تصویب آن در هیئت مدیره، در سایت رسمی سازمان منطقه آزاد قشم به آدرس www.qeshm.ir قرار می گیرد.
دیرستانی با اشاره به وسعت یک هزار و 500 کیلومتری جزیره قشم، اعلام کرد: 300 کیلومتر مربع از این اراضی بر اساس قانون به عنوان منطقه آزاد و مابقی آن یعنی حدود یک هزار و 200 کیلومتر مربع از سال 75 به عنوان منطقه ویژه اقتصادی اعلام شده است.
وی همچنین یادآور شد؛ سال 1393 جزیره 32 کیلومتر مربعی هنگام با تصویب دولت تدبیر و امید به منطقه ویژه اقتصادی قشم الحاق شد.
مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم همچنین اظهار کرد: بنا بر ماده 23 قانون مناطق ویژه اقتصادی در مناطقی که سازمان منطقه آزاد مسئولیت اداره آن را به عهده دارد، همه حقوق و اختیارات و تکالیف قانونی وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها و مراتع در امور اراضی و منابع طبیعی هر منطقه در اختیار سازمان مسئول آن منطقه است.
وی گفت: هیچگونه تداخلی بین حوزه کاری سازمان منطقه آزاد قشم و وزارت جهاد کشاورزی در حوزه منطقه ویژه اقتصادی قشم و هنگام بر اساس قوانین وجود ندارد.
جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو