پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی پیام برای تمرکز خوشه های تکنولوژیک

 مشاور وزیر ارتباطات در امور فناوری های نوین گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام می تواند به عنوان محل تمرکز خوشه های تکنولوژیک،شرکت های ایرانی و خارجی را در کنار یکدیگر قرار دهد.

به گزارش فرینا، امیرحسین دوایی پس از بازدید از فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام افزود: یکی از ماموریت های مهم منطقه ویژه اقتصادی پیام که در وزارت ارتباطات تصویب گردید و به عنوان ماموریت ابلاغ شد این است که در پیام زمینه ای برای رشد شرکت های ایرانی فعال در حوزه تکنولوژی ایجاد گردد چرا که یکی از مهم ترین مولفه های قدرت درهر کشوری توانمندی تکنولوژیک آن است.

دوایی گفت: برای نیل به توانمندی تکنولوژیک 2 مولفه موردنیاز است که یکی از آنها دسترسی به بازار بین المللی و دیگری دسترسی به تکنولوژی از طریق همجواری، کار مشترک، و نهادینه شدن ارتباط باشرکت های داخلی و خارجی است.

مشاور وزیر ارتباطات در امور فناوری های نوین افزود: مطالعات بین المللی نشان می دهد که اگر ارتباطات شرکت های داخلی و بین المللیدر یک ظرف فضایی مشخص انجام شود به نحوی که مساله همجواری در آن لحاظ گردد می توان به ارزش افزوده بیشتری دست یافت. به همین دلیل منطقه ویژه اقتصادی پیام می تواند به عنوان محل تمرکز خوشه های تکنولوژیک، شرکت های ایرانی و خارجی را در جوار یکدیگر قرار داده تا هم بحث دسترسی به بازار و هم بحث دسترسی به تکنولوژی در آن لحاظ گردد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو