تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد ماکو و اداره کل ارشاد اسلامی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با حجت الاسلام ناصر خدایاری با اشاره اینکه فرهنگ نیاز توسعه هر منطقه است، افزود: در قالب این تفاهم نامه می توان زمینه رشد توسعه فرهنگی و هنری ، رونق اقتصادی با جذب بخش خصوصی و گسترش همکاری در سطح ملی و بین المللی در منطقه آزاد ماکو فراهم کرد.

در مراسم امضای این تفاهم نامه در محل سازمان منطقه آزاد ماکو، انجام فعالیت های فرهنگی ، هنری و اجتماعی مشترک و رونق بخشیدن به فعالیت های فرهنگی و قرآنی در اماکن دینی ، شناسایی و زمینه سازی برای پرورش و آموزش نخبگان و استعداد و حضورآنان در عرصه فعالیتهای فرهنگی و هنری کشور در بخش های مختلف از جمله عرصه های زمینه های همکاری بین منطقه آزاد ماکو و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از یکی از بندهای این تفاهم نامه اعلام شد.
شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری فرهنگی، حمایت از توسعه صادارت کالاها و خدمات فرهنگی و هنری به ویژه در بازار های کشورهای همسایه، حمایت از توسعه صنایع خلاق، همکاری در اجرای پروژه های پژوهشی، حمایت ازایجاد و تاسیس مراکز و موسسات فرهنگی و هنری مهمترین زمینه های همکاری این تفاهم نامه است.
همکاری در جهت احداث، توسعه و تجهیز اماکن فرهنگی و هنری، تشکیل و تقویت کانون های فرهنگی، هنری مساجد و مراکز فرهنگی، تقویت، پایدارسازی فرهنگی و بازشناسی ارزش های تاریخی، احیای سنت های دینی و مذهبی بومیان و شهروندان، توان افزایی مراکز و موسسات فرهنگی – دینی و مذهبی ، همکاری در جهت رونق کتاب و کتابخوانی، صنایع رسانه ای، صنایع حق تکثیر و محتوایی و حمایت ازنهادهای سرمایه گذار در بخش فرهنگ وهنر از دیگر زمینه های همکاری این تفاهم است.
هدف از این تفاهم نامه توسعه فرهنگی، رونق اقتصادی فرهنگ و هنر با جذب بخش خصوصی و گسترش همکاری های فرهنگی در سطح ملی و بین المللی است.
به گزارش فرینا، این منطقه به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
این منطقه در مجاورت کشورهای
ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.