برگزاری بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی سواحل و بنادر استان مازندران در منطقه ویژه بندر نوشهر

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با بیان اینکه موضوع مدیریت و ساماندهی سواحل وظیفه ای بین دستگاهی است بر ضرورت همکاری فی مابین دستگاه های ذیربط در این زمینه تأکید کرد. 

به گزارش فرینا، محمدتقی انزان پور در نخستین روز بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور و کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل و شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران که به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر برگزارشد با اعلام این مطلب گفت: همکاری بیش از پیش مراجع قضایی و دستگاه های اجرایی بمنظور دست یابی به راهکارهای قانونی مناسب برای جلوگیری از تخریب سواحل از اهداف این نشست است.
 انزان پور افزود: براساس فرموده مقام معظم رهبری همه مسئولان باید نسبت به تعرضات صورت گرفته در منابع طبیعی و تخریب محیط زیست با جدیت بیشتری برخورد کنند.
وی با اشاره به اینکه ۹۰۵ کیلومتر از سواحل دریای خزر متعلق به کشورعزیزمان ایران است گفت: از این میزان ۴۸۷ کیلومتر در استان مازندران و در محدوده ۱۵ شهرستان ساحلی قرار گرفته که از مطلوبیت مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی برخوردار است و همین امر موجب شده در سطح استان نسبت به دیگر استان های ساحلی کشور، شاهد تصرف و احداث سازه های غیرمجاز بیشتری باشیم بطوریکه موجب عدم دسترسی آسان مردم به دریا و سواحل زیبای مازندران گشته است.
 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با تبیین وظایف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی دربخش سواحل افزود: بر اساس آیین نامه مصوب سال ۱۳۴۸ ، صدور اجازه تأسیس اسکله و سایر تأسیسات و تجهیزات، ضمن تصویب طرح مربوطه با داشتن حق نظارت در اجرا و بهره برداری برعهده سازمان بنادر و دریانوردی است.
 انزان پور با اشاره به لزوم هماهنگی بین کلیه دستگاه های اجرایی و قضایی برای نظارت بر هرگونه ساخت و ساز در مناطق ساحلی گفت: با توجه به گستردگی سواحل دراستان مازندران تاکنون ۳۳۰ پرونده در زمینه ایجاد سازه های غیر مجاز ساحلی تشکیل شده است که خوشبختانه با همکاری خوب مراجع قضایی و بویژه دادستان های شهرهای ساحلی از این تعداد ۵۷ مورد حکم تخریب و جمع آوری سازه های غیر مجاز صادر و اجرایی شده است.
گفتنی است؛ بیست و هفتمین نشست مشترک کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کار ویژه مرز شورای امنیت کشور، کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان مازندران و شورای حفظ حقوق بیت المال استان های گیلان،مازندران و گلستان طی روزهای ۲۶و۲۷تیرماه به میزبانی منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر در حال برگزاری است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو