اختصاص 140 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای روستاهای منطقه آزاد ارس

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از اختصاص 140 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در روستاهای محدوده منطقه آزاد ارس خبر داد.

به گزارش فرینا، سید ابوالفضل رضوی در بازدید از منطقه آزاد ارس و دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، گفت: 140 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد اشتغال پایدار روستایی در روستاهای محدوده منطقه آزاد ارس علاوه بر اعتبارات استان آذربایجان شرقی به روستاهای محدوده ارس اختصاص می یابد.
رضوی افزود: بر همین اساس، رشته های اقتصادی پراشتغال مانند صنایع کشاورزی، صنایع تبدیلی، زراعت و گلخانه، دام و طیور، گردشگری و بوم گردی مورد حمایت قرار می گیرند.
وی گفت: مالکین هر واحد مسکونی از روستاهای ارس که یکی از واحدهای سکونت خود را به خانه های بومگردی بوم گردی و خانه کاشانه تبدیل کند، می تواند از 150 میلیون ریال وام ارزان قیمت استفاده کند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری افزود: این تسهیلات با هدف حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و به استناد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری به متقاضیان واجد شرایط اعطا می شود.
رضوی گفت: به این منظور نرخ 4 درصد تسهیلات برای مناطق روستایی و عشایری مرزی، نرخ 6 درصد برای مناطق روستایی و عشایری غیر مرزی و نرخ 10 درصد برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت اختصاص داده شده است.
وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال در روستاها از مهمترین اهداف دولت است، افزود: ایجاد اشتغال در روستاها نقش مهمی در کاهش مهاجرت از روستاها و افزایش مهاجرت معکوس دارد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، تنوع غذایی آذربایجان را مزیت بزرگی برای ارس عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد ارس می تواند صنعت غذایی را در روستاهای منطقه برپا کرده و باعث ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در این روستاها شود.
رضوی ضمن تشکر از تصمیمات اتخاذ شده توسط مدیریت سازمان منطقه آزاد ارس، افزود: فعالان اقتصادی در منطقه آزاد ارس با نگاه صادرات محور در حال فعالیت هستند و این موضوع از نظر اقتصاد مقاومتی ارزشمند است.
گفتنی است، سید ابوالفضل رضوی را در این سفر، تقی کرمی، مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی همراهی می کند.
بازدید از اکوموزه گلفرج، مجتمع گلخانه ای ارس تارلا امین، کفش دنیلی و کاروانسرای خواجه نظر بخش هایی از این سفر را به خود اختصاص دادند. معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در ادامه نیز از روستاهای مسیر رود ارس تا کلیبر دیدن می کند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو