مشکل کمبود آب واحدهای تولیدی فعال در منطقه آزاد ماکو برطرف می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با مدیر عامل آب منطقه ای آذربایجان غربی با عقد توافقنامه ای از حل مشکلات آب واحدهای صنعتی و تولیدی فعال منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی گفت: یکی از مشکلات بهره برداران از آب، عدم وجود برنامه اجرایی مناسب در حوزه بهره برداری از آب است.

سلیمانی با اشاره به مشکلات زمین های منطقه افزود: خرده مالکی در منطقه به چالش اساسی تبدیل شده به طوریکه هم اکنون متوسط قطعات زمین هر کشاورز در این منطقه مناسب نیست و به باور کارشناسان ادامه این روند  مشکلی برای توسعه کشاورزی است.

وی یکی دیگر از مشکلات حوزه کشاورزی را که مانع تغییر روش کشاورزی و مدیریت صحیح آن برای رسیدن به استانداردهای کمی و کیفی می شود، پراکندگی و کوچک شدن اراضی کشاورزی دانست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ابراز امیدواری کرد بزودی جلسه ای با حضوراستاندار و معاونین و مدیران کل مربوطه تشکیل و مسائل و مشکلات مربوط به استفاده از آب منطقه بررسی و مرتفع می شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی نیز با تاکید بر موضوع تنش آبی موجود در کشور بر ضرورت مدیریت بهینه منابع آب گفت: در شرایط کنونی که کشور با مشکل کمبود آب مواجه است، حفاظت و مدیریت منابع آبی باید بصورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

کیومرث دانشجو از احداث اداره آب منطقه ای شوط در آینده نزدیک خبر داد و افزود: در صورت واگذاری زمین از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو این اداره احداث می شود.

دانشجو همچنین در رابطه با جلوگیری از هدر رفت آب گفت: ضروری است با مدیریت و پیش بینی طرح های لازم، نگاه ویژه ای به مدیریت مصرف آب علی الخصوص در بخش کشاورزی به عنوان مصرف کننده اصلی داشته باشیم.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو