با حضور مشاور رییس جمهور؛

افتتاح کارخانه تولید و چاپ پلاستیک در منطقه آزاد چابهار

کارخانه تولید و چاپ انواع محصولات پلاستیکی با حضور مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و شماری از سرمایه گذاران، مدیران و قشرهای مختلف مردم در محدوده منطقه آزاد چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان افتتاح شد. 

به گزارش فرینا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در این مراسم گفت: این طرح تولیدی در زمینی به مساحت 11 هزار مترمربع و با سرمایه گذاری 360 میلیارد ریال ساخته شده است.
عبدالرحیم کردی افزود: در این کارخانه انواع محصولات پلاستیکی تولید و تبلیغات بر روی محصولات چاپ می شود.

کردی گفت: در این کارگاه بیش از 80 نفر به طور مستقیم مشغول به کار شده اند و ظرفیت اشتغال 30 نفر به طور غیر مستقیم نیز در آن وجود دارد.
وی افزود: 80 درصد محصولات تولیدی این کارخانه به کشورهای همجوار نظیر پاکستان صادر می شود که علاوه بر افزایش تولید ملی؛ توسعه، اشتغال و ارز آوری را به همراه دارد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: به دلیل نبود امکانات تولید و چاپ محصولات پلاستیکی این کارگاه می تواند یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی برای توسعه کسب و کار به ویژه در بخش تولید و بازرگانی تلقی شود.
کردی با بیان اینکه سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و تجار سطح منطقه آزاد چابهار و سیستان و بلوچستان برای چاپ کالاهای تبلیغاتی هزینه های هنگفتی به شرکت های خارج از کشور پرداخت می کنند، افزود: راه اندازی این کارگاه تولید و چاپ بر روی محصولات پلاستیکی وابستگی صنایع و شرکت های تجاری منطقه و استان به خارج از کشور را کاهش می دهد.
وی با اشاره به کلنگ زنی طرح های اشتغالزا در منطقه آزاد چابهار، افزود: جای خوشحالی است که طرح های بزرگی نظیر گلخانه با وسعت 120 هکتار و سرمایه گذاری 500 میلیون یورو در این منطقه کلنگ زنی شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار کلنگ‌ زنی مجموعه تجاری و تفریحی پرورش کروکدیل با سرمایه گذاری 50 میلیارد ریالی با اشتغالزایی برای 250 نفر و کلنگ‌ زنی مجموعه مانیتورینگ و اداری تیرپارک چابهار برای تقویت کریدور حمل ‌و نقل شرق کشور و ورود سه هزار دستگاه کامیون با حدود 12 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم را از جمله طرح های مهم اشتغالزایی در منطقه آزاد چابهار عنوان کرد.
کردی 2 طرح پتروشیمی و فولاد را از طرح های بزرگ در حال اجرای منطقه آزاد چابهار عنوان کرد و افزود: مجتمع فولاد مکران چابهار بعد از بهره برداری یک و نیم میلیون تن فولاد در سال تولید می کند و تاکنون برای 400 نفر ایجاد اشتغال کرده است.
مرتضی بانک مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عصر روز سه شنبه وارد چابهار شد و مورد استقبال مسئولان محلی و قشرهای مختلف مردم قرار گرفت.
بانک در این سفر 2 روزه علاوه ‌بر افتتاح و کلنگ‌ زنی برخی طرح های بزرگ ملی، در نشست های تخصصی با فعالان اقتصادی و مدیران سازمان منطقه آزاد چابهار آخرین مشکلات و مسائل این منطقه را مورد بررسی قرار می دهد.
منطقه آزاد چابهار با گستره 14 هزار هکتار از سال 1373 با مصوبه مجلس شورای اسلامی راه اندازی شده است.
شهرستان 283 هزار نفری چابهار در کرانه دریای عمان(مکران) به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو