یک سوم پروازهای حج از فرودگاه امام انجام می‌شود/ اختصاص مسیر ویژه در ترمینال برای حجاج

آیین بدرقه زائران حج تمتع 97 با حضور حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت، شهرام آدم نژاد مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و جمعی از مسؤلان کشوری و لشکری در ترمینال مسافربری فرودگاه امام خميني(ره) برگزار شد.

به گزارش فرينا، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در این مراسم ضمن خوشامدگویی به مسؤلان و زائران حاضر در ترمینال، گفت: 25 هزار و 250 نفر زائر از 8 استان کشور توسط شرکتهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» و سعودی از مبداء فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) عازم سرزمین وحی می شوند.

شهرام آدم نژاد افزود: به جهت تكريم و سهولت اعزام زائران یک بخش از ترمینال مسافری شماره یک فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ازسایر قسمت های ترمینال جداسازی شده تا در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی مد نظر درشهر فرودگاهی، از بروز شلوغی در ترمینال در زمان پروازها جلوگیری شده و موجبات رفاه وآسایش زائران گرامی از هر نظر فراهم شود، همچنین  برای تردد و اعزام زائران جانباز نیز از سالن اختصاصی VIP فرودگاه استفاده خواهد شد.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان حج و زیارت نیز اظهار امیدواری کرد که فضای حج تا پایان این سفر معنوی به دور از تشنج و نگرانی باشد و گفت: اصحاب رسانه و مردم دقت کنند که انعکاس اخبار بر اساس اطلاع رسانی دقیق و موتق بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت باشد تا مشکلی ایجاد نشده و از شایعه جلوگیری شود.

حمید محمدی با اشاره به اینکه 85 هزار و 200 نفر به حج تمتع مشرف می شوند، افزود: پروازهای زائران مدینه اول از امروز 27 تیر تا 19 مرداد و زائران مدینه دوم از 8 تا 24 مرداد صورت می گیرد که 19 ایستگاه پروازی نیز وظیفه انتقال حجاج را بر عهده دارند.

در ادامه سردار مهری، رئیس پلیس فرودگاه های کشور با اشاره به اهمیت ممنوعیت به همراه داشتن داروهای غیرمجاز و مواد مخدر گفت: در صورت کشف مواد مخدر، از زائران آنها امکان ادامه سفر ندارند که این امر برابر قانون صورت می گیرد. همچنین زائران نباید امانتی از افرادی که نمی شناسند قبول کنند چراکه در صورت بروز مشکل، آنها مجرم شناخته می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر در ادامه این مراسم افزود: امروز عطر معنویت حج در فضای کشور کاملاً محسوس است و با اولین پرواز حجاج بار دیگر موجی از معنویت حج را در سطح کشور مشاهده خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه بیش از یک سال است که مجموعه ای در حال خدمت هستند تا تدارک حج را ببینند، گفت: همه خدمت گزاران حج با عشق و اخلاص انجام وظیفه می کنند تا رضایت زائران را فراهم آورند.

گفتنی است، این مراسم با تکریم اولین گروه زائران حج تمتع و اهدای شاخه گل به آنها پایان یافت و مسافران با هواپیمای ایرباس A330 شرکت هواپیمایی سعودی از فرودگاه امام خمینی(ره) عازم شهر مدینه شدند.

 

 

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.