رشد مثبت صادرات غیرنفتی در آمارهای تجارت دریایی بندر شهید رجایی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخلیه و بارگیری 20 میلیون تن انواع کالا، رشد 15 درصدی صادرات فرآورده های نفتی و افزایش 4 درصدی جابجایی کالاهای صادراتی غیرنفتی در این بندر طی فصل بهار سال جاری خبر داد.

به گزارش فرینا، اله مراد عفیفی پور با اشاره به جدیدترین آمارها از وضعیت عملیاتی بندر شهید رجایی، افزود: در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد سال 97، شاهد تخلیه و بارگیری 19 میلیون و 578 هزار و 751 تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در این بندر بودیم.

عفیفی پور حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی را بالغ بر 13 میلیون اعلام کرد و افزود: همچنین طی این مدت، 6 میلیون و 536 هزار تن فرآورده های نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

صادرات غیرنفتی 3.8 درصد افزایش یافت

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی در ادامه، حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 8 میلیون و 872 هزار و 794 تن اعلام کرد و افزود: این رقم در همسنجی با سال گذشته رشد 3.8 درصدی داشته است.

عفیفی پور گفت: طی فصل بهار سال جاری، 724 هزار و 149 تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به عنوان بندر اصلی با استفاده از کشتی های کوچکتر به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ شد.

ترانزیت 1.3 میلیون تن کالای غیرنفتی

این مقام مسئول از ترانزیت بالغ بر یک میلیون و 323هزار تن و کابوتاژ 9 هزار و 474 تن کالای غیرنفتی طی سه ماه نخست سال جاری سخن به میان آورد و گفت: طی این مدت، واردات یک میلیون و 773 هزار تن از اینگونه کالاها در بندر شهید رجایی به ثبت رسید که کاهش 30 درصدی را نشان می دهد.

روند صعودی ترانزیت و صادرات فرآورده های نفتی

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در ادامه د به تشریح آمار عملیات نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی پرداخت و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، دو میلیون و 143 هزار و 352 تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر شد که شاهد رشد 14.8 درصدی در این بخش از عملیات بندری بودیم.

به گفته عفیفی پور، ترانزیت اینگونه فرآورده ها نیز با ثبت حجم عملیات 15 هزار و 437 تن، رشد 100 درصدی داشته است.

وی افزود: طی این مدت، بیش از چهار میلیون تن فرآورده نفتی، کابوتاژ و بالغ بر 333 هزار تن نیز از طریق این بندر وارد شد که کاهش 53درصدی داشته است.

افزایش 5درصدی کشتی های ورودی به بندرشهیدرجایی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار ترافیک دریایی در حوضچه ها و اسکله های بندر شهید رجایی نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون، یکهزار فروند شناور به بزرگترین بندر تجاری کشور وارد شدند و در اسکله های چهل گانه آن پهلو گرفتند.

عفیفی پور افزود: همسنجی این تعداد از تردد شناورها به بندر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، نشانگر افزایش 4.7 درصدی است.

وی در پایان گفت: از مجموع کل شناورهای ورودی به این بندر، 844 فروند مربوط به کشتی های دارای تناژ بالای هزار تن بوده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.