آشنایی با مزیت های زندگی در قلمرو ژئوپارک جهانی قشم

مدیر ژئوپارک جهانی قشم، از تدوین برنامه آموزشی جامع با هدف آشنایی جامعه محلی با مزیت ها و فرصت های زندگی در قلمرو ژئوپارک جهانی قشم توسط این مدیریت خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا امری کاظمی با اعلام این مطلب عنوان کرد: این طرح آموزشی در راستای برنامه های سازمان جهانی یونسکو به منظور آشنایی بهتر جوامع محلی با برند جهانی ژئوپارک و شیوه های استفاده از این مزایای این ژئوپارک خاورمیانه است.
وی ادامه داد: برای بهره گیری و دستیابی به امتیازات زندگی در یک ژئوپارک جهانی به شناخت، آشنایی با مفاهیم پایه و تعامل دو جانبه نیاز است.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم عنوان کرد: در طرح آموزشی جامع ژئوپارک جهانی قشم از پتانسیل کارشناسان این مدیریت بر اساس حوزه های تخصصی و نیازهای منطقه استفاده شده است.|
به گفته وی، استفاده از پتانسیل علمی پرسنل ژئوپارک، با کاهش هزینه های معمول به ایجاد انگیزه و ارتقاء سطح فعالیت های کارشناسان نیز کمک می کند.
امری کاظمی با اشاره به آغاز این دوره ها از ابتدای مرداد ماه افزود: نخستین گروه هدف در این طرح جامع، دانش آموزان مدارس متوسطه اول و دوم هستند.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم بیان داشت:  سالن موزه ژئوپارک در شهر قشم  و روستاهای سهیلی، طبل و دولاب از روستاهای بخش مرکزی و غربی جزیره محل برگزاری این کلاس های آموزشی است.
امری کاظمی از آموزش اصول و مبانی و فلسفه ژئوپارک، زمین شناسی جزیره قشم، آشنایی با طبیعت و زیستگاه های طبیعی، جنگل های حرا و تنوع زیستی، توانمندسازی جوامع محلی، توسعه اقتصادی روستاها و معماری قشم به عنوان سرفصل های آموزشی در این طرح نام برد.
مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت:  گروه های بعدی هدف در این طرح، فعالان و داوطلبان جامعه محلی در رده های سنی مختلف، همچنین کارشناسان و کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم هستند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو