تصویب 131 طرح اشتغالزا در قشم با یکهزار و 200 میلیارد ریال اعتبار

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از تصویب 131 طرح اشتغالزا برای فعالیت های اقتصادی در این منطقه خبر داد.

به گزارش فرینا، سلیمان رنجبری گفت:  این طرح ها با هدف ایجاد اشتغال پایدار در جزیره با استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر علاوه بر تائید کارگروه اشتغال شهرستان قشم، به تصویب کارگروه استان هرمزگان هم رسیده است.
وی با اعلام اینکه بخشی از این 131 طرح به توسعه فعالیت های اقتصادی جزیره و بخشی هم به طرح های جدید مربوط می شود، افزود: راه اندازی این طرح ها که بیشتر در حوزه های اصناف، صنعت و معدن، گردشگری و سرمایه گذاری است، موجب اشتغال مستقیم برای دو هزار و 804 نفر می شود.

اعتبار یک هزار و 200 میلیارد ریالی برای طرح های جزیره قشم
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کارگروه اشتغال استان هرمزگان یک هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات برای فعالیت طرح های ارائه شده جزیره قشم تصویب کرده است.
او ادامه داد: تا کنون 26 میلیارد ریال از مجموع یک هزار و 200 میلیارد ریال تسهیلات تصویب شده از طریق بانک های عامل (توسعه معادن، پُست بانک، صندوق کارآفرینی و کشاورزی) به فعالان اقتصادی جزیره قشم واگذار شده است.
به گفته رنجبری، 400 میلیارد ریال تسهیلات جدید هم از طریق سیستم بانکی استان هرمزگان در حال توزیع به طرح های این منطقه است.
وی اظهار کرد: صنعت و شیلات و آبزیان هر کدام با 94 میلیارد ریال (جمعا  188 میلیارد ریال)، حمل و نقل و معاینه فنی 35 میلیارد ریال، گردشگری 52 میلیارد، آموزش دو میلیارد ریال و سایر طرح ها هم 123 میلیارد ریال از مجموع 400 میلیارد ریال تسهیلات جدید را به خود اختصاص داده اند.

بررسی 8 طرح جدید در کارگروه اشتغال شهرستان قشم
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از بررسی هشت طرح جدید در کارگروه اشتغال شهرستان قشم با هدف ادامه روند سیاست های ایجاد اشتغال پایدار در این جزیره خبر داد.
وی با اعلام اینکه این هشت طرح به حوزه های اقامتی و گردشگری، غواصی، پرورش شترمرغ، بسته بندی قهوه و دم نوش، برنامه نویسی در روستاها، آرایشی و بهداشتی، بازارچه میوه و تره بار و آموزشی (مدرسه غیر انتقاعی) مربوط می شود، افزود: ایجاد 150 شغل از مزایای تصویب و راه اندازی این طرح ها است.

ایجاد اشتغال برای 15 هزار نفر در قشم
ایجاد اشتغال برای 15 هزار نیروی جویای کار در سال 97 از دیگر موضوعاتی بود که رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم به آن پرداخت و اعلام کرد: سهم قشم در جذب نیروی کار در سال جاری 50 درصد سهم 30 هزار نفری در کل استان هرمزگان است.
رنجبری ادامه داد: از فروردین 97 تا پایان خرداد ماه به مدت سه ماه شرایط اشتغال برای دو هزار و 179 نفر در جزیره قشم فراهم شده که نشان از عزم جدی سازمان منطقه آزاد برای جذب 15 هزار نیروی کار در سال جاری دارد.
به گفته وی، این تعداد نیرو در حوزه های اصناف، گردشگری، صنعت و معدن و سرمایه گذاری جذب بازار کار در جزیره قشم شده اند.
جزیره قشم در جنوب ایران با داشتن ظرفیت های مهم صنعتی در بخش های نفت، گاز، انرژی، شیلات، گردشگری وصنوف مختلف از مناطق مهم سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار کشور است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.