حضور مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در دوازدهمین همایش بین المللی سرمایه گذاری مناطق ویژه اقتصادی -۲۰۱۸ هند

به گزارش فرینا، دوازدهمین همایش بین المللی سرمایه گذاری مناطق ویژه اقتصادی -۲۰۱۸ هند  به صورت رسمی شروع بکار کرد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار به عنوان یکی از سخنران در این همایش گفت: چابهار نقطه اتصال بازارهای مهم دنیا از شرق اروپا تا اسیای شرقی است.

عبدالرحیم کردی افزود: هزینه و زمان حمل کالا از بنادر هند به روسیه از طریق چابهار در مقایسه با مسیر های متعارف به حدود یک سوم کاهش می یابد.

کردی در خصوص توافق نامه چابهار بیان داشت، تحقق اراده سه کشور ایران، افغانستان و هند در توافق نامه چابهار در کنار تسهیل قوانین و مقررات از طریق دولتها نیازمند حضور اجرایی بخش خصوصی هر سه کشور می باشد و برای عملیاتی شدن این توافقنامه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید پیش قدم شوند. از حضور تمامی صادرکنندگان مناطق ویژه اقتصادی هند در چابهار استقبال میکنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در دوازدهمین همایش بین المللی سرمایه گذاری مناطق ویژه اقتصادی در کشور هند گفت: امکانات استقرار صنایع و همین طور خدمات توزیع در بازارهای منطقه ای و زیرساختهای ضروری این امور در چابهار فراهم میباشد. فعال شدن کریدور جنوب به شمال از طریق چابهار دسترسی به بازارهای آسیای میانه و مرکزی را وارد فصل جدیدی میکند و هند میتواند از این فرصت بهره حداکثری را ببرد.

کردی افزود: روند تکمیل زیرساختها و استقرار صنایع چابهار در سالهای اخیر رشد شتابانی را تجربه میکند و تمام ظرفیت های اقتصادی و قانونی فعالیت در چابهار، مهیای حضور صنایع داری مزیت رقابتی هند، در بازارهای منطقه ای میباشد.

بندر چابهار یکی از چهارراه های اصلی کریدور جنوبی تجارت جهانی نیز محسوب می‌شود. این بندر به علت موقعیت راهبردی خود و دستیابی به آب‌ های آزاد بین‌المللی، جایگاه ویژه ‌ای در مبادلات بین ایران و سایر نقاط منطقه دارد.

چابهار نسبت به سایر نقاط ساحلی ایران، مزیت‌های خاص خود را دارد؛ آب های عمیق در خلیج چابهار، شرایط پهلوگیری کشتی های بزرگ و ایجاد تاسیسات بندری را فراهم می کند. این بندر، مهم‌ترین بندر تجاری خارج از حوضچه خلیج فارس است و از نظر سیاسی و راهبردی در مواقع جنگ و بحران‌های منطقه‌ای می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای ایفا کند. قرار گرفتن چابهار در یک خلیج، موقعیت بندری ایده‌آلی برای توسعه فیزیکی در آینده به آن می‌بخشد که بسیاری از بنادر دنیا، از آن محرومند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو