هشدار به خریداران ایرانی املاک در کشورهای همسایه!

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به افرادی که به منظور سرمایه‌گذاری در حوزه املاک در کشورهای همسایه سرمایه ‌شان را از کشور خارج می‌ کنند، هشدار داد.

به گزارش فرینا، رضا مسرور در گفت ‌و گوی اختصاصی با خبرگزاری دانشجویان ایران "ایسنا"، با اشاره به اینکه اخیرا تعداد زیادی از افراد سرمایه خود را از کشور خارج و در حوزه املاک در کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری می‌ کنند، گفت: این افراد در سایر کشورها به ‌ویژه کشورهای همجوار در حوزه املاک سرمایه‌گذاری می‌ کنند و کار تا جایی پیش رفته که تعداد املاک خریداری شده در سال 96 در قیاس با سال 95 دو برابر شده است.
مسرور افزود:‌ افرادی که می ‌خواهند در حوزه املاک در سایر کشورها به ‌ویژه کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری کنند باید وضعیت اقتصادی آنها را نیز در نظر بگیرند، خاطرنشان کرد: برخی از این کشورها دارای بدهی خارجی هستند که به صورت موردی یکی از آنها در سال گذشته نسبت به سال 2001 بدهی خارجی ‌اش به بیش از 10 برابر افزایش یافته است.
وی با تاکید بر اینکه مردم نباید صرفا رونق اقتصادی این کشورها را در برهه زمانی کنونی در نظر بگیرند، گفت: رونق اقتصادی کنونی این کشورها در شرایطی پیش آمده است که تا چند سال دیگر زمان بازپرداخت وام های خارجی آنها سر میرسد و با مشکلات اقتصادی رو به ‌رو خواهند شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: این کشورها بدهی های خارجی زیادی دارند و طی دو تا سه سال آینده ارزش پول ملی آنها نسبت به دلار کاهش 40 تا 50 درصدی خواهد داشت، بنابراین با توجه به اینکه پیش بینی می ‌شود طی سه سال آینده با بحران اقتصادی رو به ‌رو شوند افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در این کشورها را دارند باید شرایط آتی کشور مقصد را نیز در نظر بگیرند.
مسرور با اشاره به اینکه قیمت املاک در حال حاضر در این کشورها دارای حباب است، ادامه داد: در چند سال آینده این حباب شکسته خواهد شد و ارزش سرمایه افراد 30 تا 40 درصد کاهش می ‌یابد. متاسفانه بسیاری از سرمایه گذاران در حال حاضر فریب تبلیغات مختلف از جمله تبلیغات ماهواره‌ای را می ‌خورند و به طور حتم طی سالهای آتی دچار خسارت و ضرر و زیان می ‌شوند.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی شرایط اقتصادی این کشور طی چند سال آتی بر ارزش بورس در برابر تولید ناخالص ملی آنها سنجیده می ‌شود.

برچسب ها : منطقه آزاد انزلی
خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو