توسعه شهر فرودگاهی امام (ره) بزرگترین پروژه ایران است

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح هشت پروژه عمرانی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: توسعه شهر فرودگاهی امام (ره) در مقایسه با همه پروژه های نفتی، گازی، مخابراتی و غیره بزرگترین پروژه در کشور ایران است که می تواند در بهبود زندگی مردم و ساماندهی شهر تهران نقش مهمی را ایفا کند.

به گزارش فرینا، عباس آخوندی با بیان اینکه متاسفانه پروژه شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در آغاز احداث به طور مطلوب تعریف نشده است، گفت: در برنامه پنجم توسعه تشکیل شهر فرودگاهی امام (ره) پیش بینی شد اما نقشه راهی که نشانگر چشم انداز آینده این مکان در ایران باشد، وجود نداشت و طرح فرودگاه امام (ره) به یک ترمینال و یک باند پرواز تقلیل داده شد. 
آخوندی با اشاره به نقشه جامع شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: در این نقشه مشخص شده است که چه ساختمان ها و کسب و کارهایی باید در مجموعه 14 هکتاری زمین فرودگاه ایجاد شوند و همچنین این طرح باید با دو طرح بزرگ دیگر، یعنی شبکه حمل و نقل پیرامون شهر فرودگاهی امام شامل راه های زمینی و ریلی و شبکه حمل و نقل جاده ای کشور متصل گردد که هم اکنون اینکار در حال اجراست.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : ساماندهی شهر تهران از نکات مهم دیگری است که با توسعه شهر فرودگاهی محقق می شود زیرا ،  بیش از 800 هکتار زمین در تهران با با انتقال بار اندازهای داخل شهر به شهر فرودگاهی آزاد شده و تردد 25 هزار دستگاه خودرو کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به اهمیت هوشمندسازی شهر فرودگاهی امام (ره)  گفت: فردی که به سمت فرودگاه حرکت می کند باید همه اطلاعات موردنیازش را به صورت اینترنتی در دسترس داشته باشد و در همین راستا پروژه های نرم افزاری برای کارایی بیشتر مجموعه در مهر و شهریور امسال افتتاح خواهند شد.
آخوندی عنوان کرد: چشم انداز ما این است که شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) به نمادی از توانایی ملت ایران تبدیل شود و امیدواریم شهر فرودگاهی مدرنی داشته باشیم که در چشم‌انداز آن دشت و بیابان مشاهده نکنیم.
وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ترمینال سلام در اواخر تابستان خبر داد و گفت: ترمینال ایرانشهر با هزینه ساخت بالغ بر دو میلیارد دلار از دیگر پروژه های عظیم ایران است که ظرفیت جابجایی 25 میلیون مسافر در سال را دارا خواهد بود.
وزیر راه خاطرنشان کرد: شاید کارهایی که برای ترمینال ایران شهر در حال انجام است، ملموس نباشد اما از لحاظ زیرساختی دارای اهمیت ویژه ای است.
گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی به همراه جمعی از مدیران ارشد حوزه حمل و نقل هوایی کشور، اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و اصحاب رسانه از ترمینال گالری سلام بازدید کردند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو