صدور ۲۳ مجوز سرمایه گذاری به ارزش ۹۷۱۶ میلیارد ریال در منطقه آزاد انزلی

در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، این سازمان در چهار ماهه ابتدایی امسال موفق به رشد ۱۲ درصدی در ارزش ریالی مجوز سرمایه گذاری صادر شده گردید که بیانگر تداوم رشد شاخص های اقتصادی در این منطقه است.

به گزارش فرینا، بنا براین گزارش از ابتدای فروردین لغایت پایان تیرماه سال ۹۷ این سازمان پس از بررسی با ۲۳ طرح سرمایه گذاری ارائه شده موافقت کرده و مجوز سرمایه گذاری برای این شرکت ها صادر نمود تا در مقایسه با ۱۹ مجوزی که در سال گذشته برای طرح های سرمایه گذاری صادر شده، شاهد افزایش ۲۱ درصدی صدور مجوزهای جذب سرمایه گذار در این منطقه باشیم.

لازم به ذکر است ارزش ریالی مجوزهای صادره برای طرح های سرمایه گذاری اظهار شده از سوی سرمایه گذاران ظرف چهار ماهه ابتدای سال ۹۷ بالغ بر ۹۷۱۶ میلیارد ریال می باشد که در مقایسه با ۸۶۴۰ میلیارد ریال مدت مشابه سال قبل بیانگر افزایش ۱۲ درصدی است.

حوزه ‌های فعالیت این ۲۳ طرح سرمایه گذاری مشتمل بر ساخت مراکز خدماتی، اقامتی، احداث هتل و مجتمع های مسکونی و در نهایت ایجاد مجموعه های تفریحی و گردشگری است.

براین اساس طی این مدت ۶۹ طرح به ارزش سرمایه گذاری ۲۲۹۱ میلیارد ریال در این منطقه جذب شده است، درحالیکه که این رقم در چهار ماه نخست سال گذشته ۱۶۳۸ میلیارد ریال بوده و نشان دهنده افزایش ۴۰ درصدی در میزان سرمایه گذاری محقق شده داخلی است.

از سوی دیگر در زمینه طرح های سرمایه گذاری محقق شده خارجی، در چهار ماهه ابتدایی سال جاری با تحقق نیم میلیون دلار طرح سرمایه گذاری خارجی در برابر ۱۰۰ هزار دلاری که در چهار ماهه ابتدایی سال گذشته محقق شد سازمان منطقه آزاد انزلی موفق به دست یابی به رشد ۴۰۰ درصدی گردید.

دست یابی به موفقیت در تداوم رشد از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در شاخص های اقتصادی ظرف چهار سال گذشته ناشی از استمرار راهبردهای حمایت از سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی و بهبود در رونق فضای کسب و کار و توسعه زیر ساخت های عمرانی و گردشگری باید ارزیابی کرد که در کنار این سیاست ها، ارائه بسته های تشویقی به شرکت های دانش بنیان و صادرات محور، حمایت از واحدهای تولیدی از طریق تسهیلات بانکی در راستای تأمین سرمایه در گردش، فعال سازی ۶۲ واحد تولیدی –صنعتی نیمه راکد و راکد از مهمترین اقدامات این سازمان در حمایت از سرمایه گذاران است.

از سوی دیگر طی سال های گذشته سازمان منطقه آزاد انزلی اقدام به تکمیل پروژه های عمرانی – زیرساختی نموده که شروع به کار فاز نخست مجتمع بندری کاسپین، افتتاح کریدور جدید میان ایران و چین، و برگزاری نمایشگاه های تخصصی در مرکز نمایشگاه منطقه و همراه کردن شرکت های منطقه در نمایشگاه های تخصصی خارجی از دیگر برنامه هایی بوده که این سازمان برای تداوم مسیر رو به رشد در شاخص های اقتصادی به اجراء درآورده است.
 

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو