منظومه روستایی قشم، طرحی برای بهره گیری بهینه از ظرفیت های جزیره

مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ظرفیت روستاهای جزیره قشم با هدف شناسایی نیروهای جویای کار و امکانات حوزه صنعتی براساس طرح منظومه روستایی تعیین می شود.

به گزارش فرینا، احمد دیرستانی با بیان این مطلب افزود: این طرح با مشارکت سازمان منطقه آزاد قشم و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان تهیه می شود و راهبردهای توسعه هر منظومه مشخص و اولویت ها، فعالیت ها و اقدامات اجرایی آن هم تعیین می گردد.
وی اعلام کرد: داشتن اطلاعات دقیق هر روستا ما را در ارائه اطلاعات مورد نیاز به سرمایه گذاران یاری می کند و طرح منظومه روستایی براساس این سیاست در حال تهیه است.
دیرستانی، بازنگری در نگاه تصميمسازان و كارشناسان و تصور اولیه آنان نسبت به توسعه روستايی، آموزش و ترويج خودگردانی روستايی همراه با ترغيب مشاركت روستانشينان و تقويت پيوندهای روستايی - شهری در قالب رويكردهای مبتنی بر توسعه یکپارچه منطقه‌ای را از دیگر نتایج طرح منظومه روستایی دانست.
به گفته او، سال گذشته تفاهم نامه ای از سوی سازمان مطنقه آزاد قشم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان تنظیم و محدوده روستاهای جزیره با طرح هادی در اختیار آنان قرار گرفت.
مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: طرح های جامع و تفضیلی شهرهای قشم و درگهان و منطقه مسکونی طولا و پردیس ساحل جنوبی هم از ابتدای سال 96 توسط کارگروه اصلاحیه ماده هشت آیین نامه نحوه استفاده از زمین و منابع طبیعی مناطق آزاد به تصویب رسیده و ملاک عمل در این سازمان قرار گرفته است.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومترمربع وسعت و 67 روستا در جنوب ایران واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.