برگزاری جشنواره غذاهای بومی محلی

مدیر جشنواره غذای بومی محلی در شهر سوزا گفت: به مناسب ایام ولادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت جشنواره غذاهای بومی و محلی در شهر سوزا قشم برگزار و با استقبال مردم این شهر روبرو شد.

 به گزارش فرینا ، مصطفی نوفرستی شامگاه پنجشنبه در جشنواره غذاهای محلی شهر سوزا افزود: غذاها و خوراکی هایی که مردم این شهر در پخت آن مهارت دارند در معرض نمایش قرار گرفته است و بازدید کنندگان می توانند با انواع غذاهای محلی آشنا شوند.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره با محوریت اقامتگاه های بوم گردی برگزار شد، اظهار داشت: این مرکزها به عنوان عرضه کننده غذاها و صنایع دستی نقش مهمی در حوزه اشتغال و نیز بازسازی هویت بومیان قشم دارند.
نوفرستی ادامه داد: نیروهایی که در این اقامتگاه ها فعالیت می کنند با لباس های محلی و بومی حضور دارند و غذاهای دریایی سنتی نیز ارائه می شود تا مراجعه کنندگان در مدت حضور در این محل با فرهنگ منطقه آشنا شوند.
وی که مدیر یکی از اقامتگاه های بوم گردی است، افزود: این مرکز ها ضوابط خاصی دارند که در همه اقامتگاه های بوم گردی جزیره رعایت نشده است و به همین دلیل طرح ستاره دار کردن این اقامتگاه ها می تواند به شناخت کیفیت این اقامتگاه ها کمک کند.

فعالیت 83 اقامتگاه بوم گردی در قشم
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در حاشیه بازدید از این جشنواره گفت: 83 خانه بوم گردی در جزیره قشم فعالیت می‌کنند که امروز به نوعی بلوغ در صنعت گردشگری رسیده اند و می توانند باعث جذب مسافران داخلی و خارجی شوند.
رسول اکبری افزود: امروز نسل جدیدی از گردشگری بوم گردی در جزیره آغاز شده است به طوری که این مراکز با ابتکار خود رویدادهایی از قبیل این جشنواره را رقم می زنند.
وی ادامه داد: در فصل گرما و رکود گردشگری، اتفاقاتی چون جشنواره های بومی محلی می تواند مسافران داخلی و خارجی را برای مسافرات به جزیره قشم ترغیب کند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار داشت: این رویداد می تواند به عنوان یک الگو برای بخش خصوصی مطرح شود که خود باید برای جذب گردشگر ابتکار عمل داشته باشد.
وی افزود: تفاهم نامه ای بین سازمان منطقه آزاد و معاونت روستای ریاست جمهوری در حال بررسی است که با تکمیل آن همه تعاونی هایی که در روستاها فعالیت می‌کنند از تسهیلات ارزشمندی با نرخ پایین بهره مند می شوند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو