همکاری مشترک برای اشتغال پایدار در قشم

رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان قشم از همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد قشم و این مرکز با هدف ایجاد اشتغال پایدار در نقاط مختلف جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن ناصری گفت: تفاهم نامه همکاری سازمان منطقه آزاد قشم و فنی و حرفه ای کشور سال  1394 با هدف ایجاد 20 هزار شغل در این جزیره به امضای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و رئیس وقت سازمان فنی و حرفه ای رسید.
وی اعلام کرد: براساس این تفاهم نامه، مرکز فنی و حرفه ای قشم دوره های آموزشی مورد نیاز واحدهای صنعتی تحت حمایت سازمان منطقه آزاد قشم را با هدف تربیت نیروهای توانمند برگزار کرده است.
رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان قشم با اعلام اینکه 50 درصد هزینه های آموزشی این مرکز از سوی سازمان منطقه آزاد قشم تامین می شود، افزود: تا پایان سال گذشته 3 هزار و 773 نفر از نیروهای مورد نیاز واحدهای صنعتی تحت حمایت این سازمان در دوره های آموزشی این مرکز شرکت کردند و موفق به دریافت مدرک فنی و حرفه ای شدند.
او بیان داشت: مرکز فنی و حرفه ای قشم علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی برای تامین نیروهای مورد نیاز صنایع فعال در این منطقه، رشته های اولویت دار شهرستان همچون لوله کشی، راهنمای گردشگری محلی و بومی، پرورش قارچ و میگو، بسته بندی مواد غذایی، خیاطی، کیف دوزی، راسته دوزی و لباس بندری را هم به داوطلبان آموزش می دهد.
ناصری گفت: امسال برنامه های ویژه ای با هدف بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی توسط واحدهای صنعتی در طرح کارورزی پیش بینی شده که معافیت حق بیمه کارفرما و مالیات از جمله این مزایا محسوب می شود.
وی افزود: طرح ایران مهارت ویژه دانش آموزان هم با همکاری آموزش و پرورش شهرستان قشم در رشته های برق صنعتی، ساختمان و خودرو در مرکز فنی و حرفه ای قشم در حال اجراست.
به گفته رئیس مرکز فنی و حرفه ای قشم، از ابتدای امسال تا کنون 43 هزار و 540 نفر ساعت آموزش در این مرکز به 212 شرکت کننده در رشته های مختلف ارائه شده است.
شهرستان قشم متشکل از جزایر قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از شهرستان های استان هرمزگان در جنوب ایران قرار دارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.