جشنواره سفرنگاری ماکوگرام با حضور 60 فعال گردشگری آغاز شد

جشنواره سفرنگاری ماکوگرام با حضور 60 نفر از فعالان و خبرنگاران گردشگری و میراث فرهنگی از سراسر کشور در ماکو آغاز به کار کرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، این جشنواره از امروز چهارشنبه تا جمعه این هفته برگزار شده و آیین اختتامیه آن روز جمعه این هفته 12 مردادماه جاری برگزار می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز سه شنبه در آیین آغاز به کار این جشنواره با بیان اینکه این منطقه بین سه کشور ایران، ارمنستان و ترکیه واقع شده و همچنان بکر و ناشناخته مانده است، گفت: ‌منطقه ماکو ظرفیت های زیادی در جذب گردشگر دارد و بسترهای لازم برای رشد و شکوفایی از لحاظ گردشگری فراهم است.
غلامرضا سلیمانی از اجرای طرح های گردشگری در این منطقه خبر داد و افزود: طبق مطالعات اندیشکده توسعه ای، فراهم سازی زمینه معرفی منطقه در عرصه های ملی و بین المللی، گسترش بوم گردی و ایجاد اقامتگاه های بومی، فراهم سازی امکانات رفاهی و گردشگری، ایجاد و توسعه برندینگ برای منطقه از جمله برنامه های سازمان منطقه آزاد ماکو در این حوزه است.
وی اضافه کرد: با آغاز جشنواره 'سفرنگاری ماکوگرام' اطلاعات بیشتر و نحوه استفاده گردشگران از این واحدها به اطلاع مردم می رسد.
وی لازمه موفقیت این طرح را مشارکت، همراهی و مهمان نوازی مردم ساکن در منطقه آزاد ماکو عنوان کرد و ادامه داد: طبق مطالعات صورت گرفته این منطقه ظرفیت اشتغال صدها هزار نفر در بخش گردشگری را دارا بوده و لازمه آن همت و همراهی مردم منطقه است.
مدیرعامل منطقه آزاد ماکو از همه ایرانیان و گردشگران خارجی دعوت کرد تا به رقابت با بزرگان سفرنگاری ایران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به این منطقه سفر کنند و مشاهدات خود را به اشتراک بگذارند.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو