برگزاری همایش آشنایی با خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران در منطقه ویژه سلفچگان 

همایش آشنایی با خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برگزار شد.

به گزارش فرینا، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم در این همایش گفت: آشنایی هر چه بیشتر فعالان اقتصادی و صادر کنندگان با صندوق ضمانت صادرات، باعث افزایش اطمینان و رشد صادرات و توسعه اقتصادی می شود.
مهرداد غضنفری، برگزاری چنین جلساتی بخصوص در مجموعه هایی مانند منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان که بستر کاملا مناسب اقتصادی و صادراتی دارند، را بسیار مهم توصیف کرد و خواستار حضور بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی استان در این گونه نشست های تخصصی شدند.
غضنفری حضور مسئولان در این گونه همایش ها را عامل مهم در آگاهی رسانی عمومی به فعالان اقتصادی و نشان دهنده اهمیت موضوع  نسبت به تحول اقتصادی و امر مهم صادرات دانست.
وی با اشاره به میزران صادرات 45 میلیارد دلاری سال گذشته کشور، این رقم را با افزایش 21 درصدی  53 میلیارد دلار در پیش بینی دولت برای صادرات سال 97  اعلام کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: آشنایی هر چه بیشتر فعالان اقتصادی و صادر کنندگان با صندوق ضمانت صادرات، باعث افزایش اطمینان و رشد صادرات و توسعه اقتصادی می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: هر چند در زمینه بیمه و فرهنگ بیمه مشکلاتی در کشور داریم و نتوانسته ایم بین بخش خصوصی و دولتی هم افزایی و تعامل مناسب برای گسترش این فرهنگ داشته باشیم اماهمین آموزشها و نشست ها در امر اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بسیار موثر خواهد بود.

غضنفری از صندوق ضمانت صادرات ایران خواست تا اطلاع رسانی و آشنا نمودن صادرکنندگان را از انواع خدماتی که ارائه می دهند، را در دستور کار خود قرار دهند. 
وی در ادامه به بسته حمایتی دولت از اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: در این بسته مشوق های بسیار خوبی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دیده شده است، از جمله افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران به میزان 1300 میلیارد تومان در بودجه سال 97 می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم توجه به تولید دانش بنیانی که نهایتا بتواند از بازار خارج از مرزها استفاده کند را از اهداف مهم این بسته حمایتی عنوان کرد که صندوق ضمانت صادرات ایران یکی از بهترین ظرفیت های ایجاد این اطمینان برای فعالان حوزه اقتصادی و صادراتی است.
در ادامه این همایش دو تن از کارشناسان صندوق ضمانت صادرات ایران به معرفی کامل خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران، از جمله اهداف تشکیل این صندوق، تاریخچه، انواع ضمانت نامه ها، جایگاه قانونی، انواع بیمه نامه ها، ریسک های تجاری، معرفی خدمات صندوق، اعتبار سنجی خریدار خارجی، اعتبار کوتاه مدت صادراتی و ریسک های تجاری تحت پوشش، پرداختند و به سوالات حاظران نیز پاسخ دادند.

همایش آشنایی با خدمات صندوق ضمانت صادرات ایران با حضور مسئولان صندوق ضمانت صادرات ایران، جمعی از صادر کنندگان برتر سال 96 استان، فعالان اقتصادی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، مدیران دستگاه های اجرایی و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم در سالن همایش های این منطقه برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو