سلامت روانی شهروندان قشم با نهضت آسفالت

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم از توسعه فضاهای آسفالت در شهر قشم به عنوان عامل مهمی برای ارتقای سلامت روان شهروندان یاد کرد.

به گزارش فرینا، حمیدرضا بهزادی گفت: اجرای نهضت آسفالت در شهرک ها و معابر شهر قشم یکی از اقدامات مهم در راستای افزایش بهداشت محیط و سلامت بصری و روانی قشموندان است.
وی با تاکید بر اثرات مثبت توسعه فضاهای آسفالت در نقاط مختلف جزیره طی سه سال اخیر، افزود: یکی از معیارهای مهم ارزیابی سطح نشاط اجتماعی، سلامت جسمی و روانی افراد یک جامعه، برخورداری آنان از فضای شهری مناسب، خیابان‎ها، معابر و کوچه‎های شهری است.
بهزادی همچنین بر کاهش گرد و غبار در فضای شهری به عنوان عاملی برای کاهش بیماری های تنفسی ناشی از آلودگی هوا، گفت: فضاهای مناسب شـهری، عامـل سـرزندگی و حفـظ و ارتقـاء کیفیت زندگـی شهروندان است.
به گفته وی، آسـایش محیطی، احسـاس رضایـت و راحتی، حاصـل هماهنگـی جنبه هـای فیزیولوژیکـی و روانشـناختی انسـان و محیـط اطرافـش اسـت کـه طیـف وسـیعی از شـرایط آسـایش صوتـی، بصـری، بویایـی و کیفیـت هـوا تـا زیبایـی را شـامل می شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم با اشاره به این که بخشی از سلامت و شادی انسان ها درگرو کیفیت فضاهای شهری، تعامل، امنیت و سلامت روانی است، گفت: با اجرای پروژه نهضت آسفالت که به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم طی چند سال اخیر در راس فعالیت های عمرانی این سازمان قرار گرفته است، شاهد سلامت و رضایت جزیره نشینان قشمی از شرایط محیطی هستیم.
شایان ذکر است با تاکید حمید رضا مومنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم موضوع آسفالت شهرک های سام و زال، نریمان، بوستان و سیستان شهر قشم از اسفند ماه سال گذشته در دستور کار معاونت عمرانی این سازمان قرار گرفت و طی این مدت 121 هزار متر مربع به آسفالت معابر شهر قشم با اختصاص 50 میلیارد ریال اعتبار اضافه شد.
بنا به این گزارش، قرار است کوچه ها و معابر عمومی شهر درگهان قشم هم با هدف ارتقای سلامت بهداشت و روان مردم در آینده نزدیک با اعتبار سازمان منطقه آزاد قشم آسفالت شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو