برگزاری شب ‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان در چابهار

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: شب ‌های فرهنگی سیستان و بلوچستان همزمان با فصل مونسون با همکاری استانداری در این منطقه برگزار می شود.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، محمد اکبر چاکرزهی اظهار داشت: شب های فرهنگی سیستان وبلوچستان با حضور 19 شهرستان این استان با هدف آشنایی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی با فرهنگ و هنر بومی برگزار می شود.
وی بیان کرد: منطقه آزاد چابهار برای معرفی توانمندی ‌های روستائیان و عشایر استان سیستان و بلوچستان از هیچ کوششی دریغ نکرده و با برگزاری جشنواره ها، برنامه های مختلف فرهنگی و هنری همیشه پیشگام بوده است.
فرماندار سابق خاش گفت: روستائیان و عشایر سیستان و بلوچستان توانمندی ‌های فرهنگی، آداب و رسوم، محصولات کشاورزی، انواع صنایع‌ دستی، غذاهای محلی، پوشاک، موسیقی سنتی و غنی خود را در قالب غرفه ‌هایی از 22 تا 26 مرداد به مدت پنج روز به نمایش می‌ گذارند‌.
وی ادامه داد: در فصل مونسون وزش بادهای موسمی از سمت اقیانوس شروع به وزیدن می کند و هوای منطقه آزاد چابهار بهاری و خنک می شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: برگزاری آئین‌ ها و بازی‌ های بومی و محلی، معرفی روستاهای هدف گردشگری سطح استان سیستان و بلوچستان بخشی از این جشنواره و نمایشگاه هاست‌.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو