افغانستان نگاه ویژه ای به بندر چابهار ایران دارد

وزیر ترانسپورت و هوانوردی افغانستان گفت: دولت افغانستان به دنبال بهبود و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران است و در این راستا به بندر چابهار توجه ویژه داشته است.

به گزارش فرینا، محمد حمید طهماسی؛ برای استفاده حداکثری از امکانات و فرصت های تجاری فراهم شده در بندر چابهار، ابراز علاقه کرد و افزود: دولت افغانستان به دنبال بهبود و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با ایران است و در این راستا به بندر چابهار توجه ویژه داشته است.
وزیر ترانسپورت کشورمان « تخفیفات و مشوق های ارائه شده در بندر چابهار » را بسیار راهگشا در توسعه همکاری های بندری و دریایی بین دو کشور دانست و از تشکیل شرکت کشتیرانی برای تقویت فعالیت های دریایی در ایران خبر داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران نیز در این دیدار گفت: بندر چابهار فرصت طلایی برای ایران و افغانستان در زمینه صادرات و ترانزیت محسوب می شود.

محمد راستاد با تاکید بر اینکه پس از افتتاح فاز یک بندر چابهار تاکنون ۸ کشتی حامل بار گندم ترانزیتی و یک کشتی حامل حبوبات به مقصد افغانستان در تنها بندر اقیانوسی ایران پهلو گیری کرده است، افزود: بندر چابهار فرصت طلایی برای  ایران و  افغانستان در زمینه صادرات و ترانزیت محسوب می شود.
راستاد گفت: با هماهنگی و همکاری ایجاد شده بین دو کشور ، در آینده نزدیک شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی افغانستان برای پایانه صادراتی لجستیکی در چابهار باشیم.
وی افزود: بندر چابهار می تواند به عنوان حلقه واسط بسیار مناسب در زمینه مایحتاج محموله های مورد نیاز  کشور افغانستان نقش آفرینی کند.

جابر انصار؛ رایزن بازرگانی سفارت افغانستان در ایران نیز با قدر دانی از تمهیدات جمهوری اسلامی ایران در پروژه ترانزیت گندم به خاک افغانستان، مشوق های ارائه شده در بندر چابهار را برای فعالان تجاری قابل لمس و محسوس دانست.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو