تراز تجاری مناطق آزاد رو به مثبت شدن است

مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تراز تجاری مناطق آزاد کشور رو به مثبت شدن است.

به گزارش فرینا به نقل از رادیو، جعفر آهنگران در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: صادرات مناطق آزاد طی سال گذشته نزدیک به یک میلیارد دلار در حالیکه حجم کالای همراه مسافر به کشور بر اساس آمار گمرک ۵۵۰ میلیون دلار بوده است.
وی همچنین اظهارداشت: حجم صادرات این مناطق طبق برنامه ریزی و پیش بینی های صورت گرفته طی سال جاری به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.
مدیر هماهنگی امور مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد بر اساس قانون با هدف توسعه صادرات، تسهیل تولید، انتقال دانش فنی و تکنولوژی، برخورداری از شیوه های نوین مدیریت، جذب سرمایه گذاری خارجی، ایجاد اشتغال، افزایش سهم اقتصاد ملی از بازار جهانی وترانزیت در کشور تشکیل می شوند.
وی در مصاحبه با رادیو اقتصادافزود: ایران در حال حاضر دارای هفت منطقه آزاد از قبیل کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو است.
آهنگران ضمن اشاره به ابلاغیه سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: در بند ۱۱ سیاست های مزبور چهار ماموریت مشخص برای مناطق آزاد در نظر گرفته شده که انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات، تامین نیازهای ضروری و منابع مالی خارجی از جمله این موارد است.
وی در ادامه این مصاحبه رادیویی یادآورشد: مناطق آزاد امروز در جهتی که قانونگذار و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی خواسته درحال حرکت است.

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو