توان 5 برابری انتقال داده ها در جزیره قشم

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم از اجرای فیبر نوری جدید در این جزیره به عنوان پشتیبانی برای چند دهه خدمات عالی در حوزه فعالیت های مخابراتی نام برد.

به گزارش فرینا، محمد رضا عباسی اعلام کرد: اجرای این طرح در مسیر شهر قشم تا بندر تاریخی لافت به طول 55 کیلومتر با مشارکت سازمان منطقه آزاد و شرکت زیرساخت تا پایان شهریور ماه امسال موجب افزایش سرعت ارتباطات از جمله اینترنت، کاهش قطعی تلفن ها و پنج برابر شدن توان انتقال دیتا (داده ها) در کل جزیره می شود.
وی با اعلام اینکه این پروژه ثبات ارتباط را نیز به دو برابر افزایش می دهد، افزود: اجرای فیبر پشتیبان در قشم علاوه بر حذف محدودیت ها در بخش ارائه خدمات، موجب ارتقای کیفیت و بهبود خدمات به مشترکان نیز می شود.
به گفته مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم، با تکمیل این پروژه آینده حوزه مخابراتی جزیره قشم تا چندین دهه تامین می شود و تمامی سرویس دهنده های ارتباطی از بستر فیبر در بخش مخابراتی بهره مند می شوند.
او اظهار کرد: تمامی کاربران حوزه مخابراتی قشم اعم از منازل، مراکز تجاری و خدماتی، سازمان ها و موسسات و ادارات می توانند از مزایای مختلف مبتنی بر فیبر نوری از جمله افزایش سرعت داده ها استفاده کنند.
عباسی گفت: این پروژه قرار بود در یک دوره چهار ساله اجرا شود، اما با همکاری شرکت زیرساخت پروژه فیبر نوری پشتیبان از شهر قشم تا بندر لافت طی 6 ماه و تا پایان شهریور ماه به پایان می رسد.
وی ادامه داد: بخش دوم این طرح به طول 28 کیلومتر از بندر لافت جزیره قشم تا بندر پهل بندرعباس در دو بخش زمینی و دریایی نیز پس از تکمیل فاز اول و از اواخر شهریور ماه آغاز خواهد شد.
شایان ذکر است، نخستین مرحله انتقال فیبرنوری از بندرعباس به قشم که بخش اعظم آن از طریق دریا انجام شده بود در نخستین سال های فعالیت سازمان منطقه آزاد در قشم به بهره برداری رسیده بود.
فیبرنوری پشتیبان قشم به عنوان یک پروژه مهم سازمان منطقه آزاد با هدف ثبات خطوط مخابراتی و افزایش داده ها با توجه به توسعه فعالیت های ساخت و سازهای مسکونی، خدماتی، تجاری، صنعتی و ... در این منطقه با مشارکت شرکت زیر ساخت از ابتدای امسال در جزیره قشم آغاز شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو