خبرنگاران به توسعه منطقه آزاد ماکو کمک کنند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه ای با رویکرد معرفی و جذب سرمایه گذار در منطقه آزاد ماکو اطلاع رسانی کنند تا شاهد توسعه منطقه در تمامی زمینه ها باشیم.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی در نشست خبری با خبرنگاران آذربایجان غربی افزود: سیاست سازمان منطقه آزاد ماکو بر ایجاد فرصت های مناسب برای جذب سرمایه ها همراه با فناوری پیشرفته، جهت توسعه و رشد مناطق آزاد مبتنی شده است.
وی در پاسخ به سئوال خبرنگاران در خصوص جشنواره ماکو گرام افزود: در این جشنواره از تعداد ۵۰۰ نفر متقاضی ۶۰ نفر برای تولید محتوا و معرفی منطقه در ماکو حضور یافتند و بازتاب رسانه ای خوبی در این خصوص صورت گرفت.
سلیمانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از مطلبی در روزنامه همشهری انتقاد کرد اظهار داشت: من هم به مطلب منتشر شده در روزنامه همشهری انتقاد دارم ولی هر خبرنگار آزاد است هرآنچه را که مشاهده می کند منتشر کند ولی بهتر بود خبرنگاران جنبه های مثبت منطقه را معرفی کنند و بیان مشکلات و معضلات منطقه خصوصا مقوله قاچاق دردی را درمان نمی کند .
سلیمانی گفت: اگر رویکرد شما خبرنگاران و رسانه ها رونق و توسعه اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی استان باشد قطعا مطالبی که به نفع مردم و منطقه نباشد منتشر نمی کنید.
وی افزود: جریان اطلاعات درست و انتشار آن وظیفه ماست و بهترین افراد برای اطلاع رسانی شما خبرنگاران هستید.
سلیمانی با اشاره به اینکه نباید فقط در مناسبت ها در کنار هم باشیم گفت: باید در فضای حرفه ای و سالم انتقاد صورت گیرد و باید آنچه که دارد اتفاق می افتد بصورت دقیق و شفاف اطلاع رسانی شود.
وی با تشریح اقدامات دوماهه سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: نظام برنامه ریزی منطقه ای رویکردی بود که تا کنون انجام شد لذا جامعه محلی باید در برنامه ریزی منطقه ای مداخله داده شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به حرکت سازمان منطقه آزاد ماکو در محور توسعه سبز و هوشمند گفت: توسعه باید بر مبنای صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی با استفاده از تکنولوژی و علم روز صورت گیرد چرا که منطقه آزاد ماکو دارای طبیعت بکر و زیبا است.
وی برندسازی و معرفی هوشمندانه منطقه را لازمه رسیدن به چشم انداز توسعه ماکو خواند و گفت: لازمه توسعه پایدار منطقه و برند سازی کالاها توجه به مولفه های پیش بینی شده  است. برای بنیان نهادن منطقه ای هوشمند با وجود پیچیدگی های این حوزه و چالش های فرا روی آن، باید با استفاده از تکنولوژی و علم دنیا  به سمت مدیریت یکپارچه شهری پیش رفت.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو