واحد تولید شناورهای مدرن در چابهار راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار گفت: یک واحد تولید و بازسازی شناورهای مدرن با همکاری شرکتی اروپایی در چابهار ساخته می‌شود.

به گزارش فرینا، فرزین حقدل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار افزود: بندر چابهار و کنارک قطب شیلاتی ایران است و عمده صید تجاری و صنعتی ایران از این بنادر تامین می‌شود.

حقدل گفت: حداقل 900 فروند لنج فراساحل در چابهار و کنارک وجود دارد که این‌ها نیاز به نوسازی و تجهیز به امکانات روز را دارند، لنج‌ها بنا به طراحی قدیمی برای صید ترال آماده‌ شده‌اند و این درحالی است که امروز صید ترال منسوج شده و صید لانگ لاین و پرساین آمده است.

وی افزود: به‌منظور نوسازی و مدرن‌سازی شناورهای سنتی صیادی در چابهار و کنارک به‌عنوان قطب شیلاتی ایران و افزایش بهره‌وری از دریا با یک شرکت فنلاندی برای احداث یک واحد شناورهای مدرن در چابهار و انتقال تکنولوژی آن‌ها وارد مذاکره شدیم.

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار گفت: مذاکرات با این شرکت فنلاندی به نتیجه خوبی رسیده و قرار است ظرف 20 روز آینده قراردادی با این شرکت برای احداث یک واحد نوسازی و تولید شناور با تمرکز بر شناورهای صیادی در چابهار ساخته شود.

حقدل ادامه داد: میزان سرمایه‌گذاری برای احداث این واحد میان شرکت توسعه تجارت که از شرکت‌های زیرمجموعه منطقه آزاد چابهار است، خود شرکت فنلاندی و بخشی از بومیان تقسیم می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و صید صنعتی منطقه آزاد چابهار افزود: برای احداث این واحد و انتقال تکنولوژی ساخت که بخش مهم‌تر از ساخت واحد است، شرکت فنلاندی که از شرکت‌های به‌نام است ابراز تمایل فراوان کرده و اعلام کرده به‌دلیل شناورها صیادی است مشمول تحریم‌های احتمالی نمی‌شود و حتما به‌طور کامل و 100 درصدی کار و انتقال و بومی‌سازی تکنولوژی محقق می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو