مناطق آزاد به استارتاپ ها تسهیلات می دهند

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد با حمایت صندوق شکوفایی امید به استارتاپ ها تسهیلات می دهند.

به گزارش فرینا به نقل از برنا، مرتضی بانک به همکاری با صندوق نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری های خطرپذیر در مناطق آزاد اشاره کرد و گفت: با صندوق نوآوری همکاری خوبی انجام داده و تفاهم نامه منعقد کردیم. در حال حاضر 2 صندوق خطرپذیر در 2 منطقه آزاد ایجاد شده و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند. صندوق های خطرپذیر با مشارکت صندوق شکوفایی و مناطق آزاد ایجاد می کنیم تا بتوان به این شرکت های تازه تاسیس شده کمک کرد. اگر مشکلی بود این صندوق بتواند به آنها کمک کند. 
مرتضی بانک در خصوص توسعه شرکت های دانش بنیان در مناطق آزاد کشور اشاره کرد و افزود: در خصوص توسعه شرکت های دانش بنیان از برنامه ای که با ما ارائه شد چندین برابر جلوتر هستیم. گام های بسیار خوبی در ایجاد شرکت های دانش بنیان و حمایت از این شرکت ها در مناطق آزاد صورت گرفته است. حدود 1400 واحد فعال در مجموعه مناطق داریم که در سالهای اولیه تأسیس این مناطق ایجاد شده‌اند. در عرض 2 سال و نیم گذشته حدود 250 واحد شرکت دانش بنیان در مناطق آزاد ایجاد شده که این نشان دهنده توانمندی جوانان ما است. همچنین بسترهای خوبی برای جذب ایده و حرکت موثر برای کشور فراهم کردیم. 
وی با اشاره به ایجاد بسترهای لازم برای حضور فعالیت استارتاپی در مناطق آزاد کشور نیز گفت: در حوزه مجموعه های استارتاپی ما علاقه مندیم و اعتقاد داریم که باید بسترهای لازم را فراهم کنیم و از همین جا به جوانان عزیزمان اعلام می کنم که شرایط مناسبی برای توسعه فعالیت های استارتاپی در مناطق آزاد به خصوص در جنبه های بازرگانی و با نگاه صادراتی وجود دارد. نیاز نیست که شرکت ها و تاجرها بیایند و بروند و بعد با دیدن مستقیم کار، خرید و فروش انجام دهند. مناطق آزاد به دلیل بستر بسیار خوبی که در همسایگی با 15 کشور دارد فرصت بسیار خوبی برای هیات های استارتاپی است. 
دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور ادامه داد: با فعالیت استارتاپ ها، رفت و آمدهای بسیار، واگذاری مجوزهای واردات کالا به دلیل کم بودن عوارض بسیار راحت است.
مشاور رییس جمهور در پایان به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های دولتی و فراهم سازی زمینه لازم برای حضور نسل جدید در عرصه های مدیریتی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از قوانینی که در مجلس به عنوان یک قانون به موقع و با توجه به نیازهای امروزی جامعه مطرح و تصویب شد، همین قانون منع بکارگیری بازنشستگان است که برخی مسئولین نسبت به آن مخالفت داشتند. بنده از این اقدام استقبال می کنم، زیرا حرکت ما باید به سمتی رود که فضاهای مناسبی را برای تقویت نسل جدید، مدیریت جامعه و دستگاه های دولتی ایجاد و شرایط را برای آنها فراهم سازیم. خوشبختانه این موضوع مورد توجه قرار گرفت و مجلس محترم نیز تلاش ویژه‌ای در این زمینه داشت. کاری که در همه دنیا انجام می شود این است که مدیریت هایی که به تحول و برنامه ریزی مجدد و تلاش وافری نیاز دارند را به جوانان می سپارند و از تجربه کسانی که توانستند عمرشان را در یک بستری طی کنند به شکل دیگری و در قسمت های مختلف و معمولا واگذاری بخشی از پژوهش ها و فعالیت های علمی و پژوهشی استفاده می شود. به این ترتیب می توان از ظرفیت بزرگ پیشکسوتان و همچنین ظرفیت جوانان کشور در مدیریت ها استفاده کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو