ایجاد شرایط مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه بجنورد

استاندار خراسان شمالی گفت: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد برای جذب سرمایه گذاران الزامی است بنابراین باید شرایط لازم حضور سرمایه‌گذاران تسهیل شود.

به گزارش فرینا، محمدرضا خباز در نشست کارگروه اقتصادی خراسان شمالی افزود: اداره کل گمرک و شرکت شهرک‌های صنعتی استان تمام اهتمام خود را برای افتتاحو راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی بجنورد داشته باشند.
خباز گفت: امروز که دشمنان خارجی به دنبال ناکارآمدجلوه دادن دولت با سیاه‌نمایی هستند، باید تلاش کنیم با راه اندازی پروژه‌هایی مانندمنطقه ویژه اقتصادی که آثار و برکات فراوانی را به دنبال دارد، عملکرد دولت را به خوبیبه سمع و نظر مردم برسانیم.
وی افزود: تصمیمات لازم برای تعیین تکلیف چگونگی تامین اعتبار و تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بجنورد درسال جاری طی نشستی با حضور شرکت شهرک صعنتی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیر‌کلامور اقتصادی استانداری اتخاذ شود.
استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به وضعیت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، گفت: میزان اشغال شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسط تولیدکنندگان و سرمایه گذاران برای ما مهم است، بنابراین در نواحی که تاکنون سرمایه‌گذار حضور نیافته است، با دو راهکار اجرای شهرک گلخانه‌ای با همکاری سازمان جهاد کشاورزیاستان و یا واگذاری به بخش خصوصی، تعیین تکلیف و از حالت رکود خارج شوند و برای تکمیل زیر ساخت دیگر شهرک‌ها و نواحی صنعتی نیز باید اولویت بندی شود.
خباز با اشاره به مصوبه جلسه پیشین کارگروه مبنی برایجاد ناحیه صنعتی در روستای خرق شهرستان فاروج، افزود: اهالی این منطقه می‌توانندشرکت و یا تعاونی تشکیل دهند تا زمین مورد نظر به آنان واگذار شود و طی نشستی با حضورسازمان مدیریت و برنامه ریزی، شرکت شهرک‌های صنعتی، اداره کل کار، رفاه و تعاون اجتماعی،فرماندار فاروج و مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری جوانب کار برایتحقق این موضوع را بررسی کنند.
استاندار خراسان‌شمالی گفت: بحث تداخل پلاک شهر صنعتی بیدک و منطقه ویژه اقتصادی بجنورد با توجه به اعلام آمادگی اداره‌کل ثبت اسناد استانهر چه سریع‌تر حل شود چرا که این کار موجب تسریع در روند حل مشکلات سرمایه‌گذاران این مناطق خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو