حضور منطقه آزاد قشم در نمایشگاه بین‌المللی صنایع‌ دستی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم از حضور هنرمندان قشمی در سی امین نمایشگاه بین المللی صنایع‌دستی تهران خبر داد.

به گزارش فرینا، سید محمد امین جعفری حسینی بیان کرد:  حضور هنرمندان صنایع دستی قشم در سی امین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران به عنوان تنها منطقه آزاد شرکت کننده در این مراسم، موید موفقیت این منطقه در معرفی آثار ارزشمند هنری و بومی جنوب کشور است.
وی از هنرهای دستی به عنوان صنعتی تولیدی و ملی یاد کرد و افزود: توجه به تولیدات بومی، دستیابی به اقتصاد مقاومتی را تسهیل کرده و در حوزه اشتغال تحولی بزرگ ایجاد می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم از حضو چهار هنرمند قشمی در چهار حوزه متفاوت صنایع دستی جزیره قشم خبر داد و گفت: با حمایت سازمان منطقه آزاد قشم یک غرفه به این منطقه اختصاص یافته است و هنرمندان بومی در رشته های گلابتون دوزی، البسه محلی، حصیربافی و صنایع دستی دریایی به معرفی هنر اصیل این جزیره زیبا پرداخته اند.
هم چنین علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی به همراه مقامات کشوری در بازدید از غرفه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم در سی امین نمایشگاه ملی صنایع دستی تهران، ذوق سرشار و هنر غنی زنان و مردان جزایر قشم و هنگام را مورد تمجید قرار داد.
سی‌امین نمایشگاه صنایع‌ دستی تهران از ۳ تا ۹ شهریور در سالن‌های ۸ و ۹ نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای علاقه‌مندان است.
منطقه آزاد قشم در غرفه شماره 128 آماده پذیرایی از دوستداران هنرهای بومی ـ محلی جنوب کشور است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو