آغاز به کار پروژه ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک در مناطق آزاد

قرارداد همکاری میان دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و شرکت کر اکسلرنت (Core Accelerant) با محوریت ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک مناطق آزاد امضاء شد.

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، این قرارداد میان «مرتضی بانک» مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و «آنتونی کالسینا» مدیرعامل شرکت کر اکسلرنت  ( Core Accelerant) به امضاء رسید.
مشاوره، تحقيق، تحليل، طراحی، تدوين معماری و مدل مفهومی پنجره واحد خدمات شهروندی، گردشگری و كسب و كار مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ارس، اروند، انزلی، چابهار، قشم، کیش و ماکو با استفاده از تجربيات خارجی از جمله موضوعات این قرارداد است. 

ضرورت خلق فرصت های جدید در مناطق آزاد 
مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست بر ضرورت خلق فرصت های جدید در مناطق آزاد با استفاده از فناوری روز دنیا تاکید کرد و گفت: با تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید در کشور امکان ایجاد زیرساخت ها، بر اساس پنجره واحد خدمات الکترونیک در این مناطق فراهم می شود و این مناطق از ابتدای فعالیت خود از ظرفیت های جدید پنجره واحد خدمات استفاده می کنند. 
وی افزود: در راستای ایجاد دولت الکترونیک که مورد توجه دولت تدبیر و امید است استقرار پنجره واحد خدماتی مناطق آزاد فعلی بر اساس زمان بندی قرارداد، اجرایی می شود و مناطق آزاد جدید هم در چارچوب این سامانه الکترونیکی راه اندازی می شوند.
مرتضی بانک ادامه داد: ظرفیت استفاده از نرم افزارهای هم راستا با استانداردهای روز دنیا و بهره گیری از تجارب مشاورین و متخصصین این رشته در مناطق آزاد کشور وجود دارد و قرارداد امروز فضا را برای خلق فرصت های جدید فراهم می کند و این موضوع مستقیما با ذینفعان و فعالان مناطق آزاد ارتباط پیدا کرده و آنها می توانند تمامی خدمات ارائه شده توسط سازمان های مناطق آزاد را در قالب پنجره واحد بدون اتلاف وقت و واسطه گری دریافت کنند. 

ایجاد پنجره واحد در مناطق آزاد موتور توسعه در این مناطق است 
«آنتونی کالسینا» مدیرعامل شرکت کر اکسلرنت (Core Accelerant) هم در این مراسم گفت: این شرکت تمام نیازهای مناطق آزاد برای ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک را برآورده می سازد و مسلما این سامانه، مناطق آزاد را به سطوح مد نظر مقامات و مدیران خواهد رساند.
وی با اشاره به اینکه ایجاد پنجره واحد در مناطق آزاد موتور توسعه در این مناطق است گفت: ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک، قوانین و مبانی اداری و بروکراسی های رایج را حذف کرده و همه خدمات قابل ارائه به مخاطبان در یک سامانه واحد جمع آوری می شود. 
مدیرعامل شرکت کر اکسلرنت (Core Accelerant) ادامه داد: مناطق آزاد ایران قابلیت تعامل و همکاری با مناطق آزاد دنیا را دارند و ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک می تواند برداشتن گام اول در این راه مهم و حیاتی باشد. 
وی ابراز امیدواری کرد با همکاری مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور و اجرای این پروژه شاهد موفقیت روز افزون در مناطق آزاد ایران باشیم. 

میثم غلامی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو