قرارگیری مرز بازرگان منطقه آزاد ماکو به عنوان مرکز مرزی منتخب برای احداث مرکز لجستیک

وزارت راه و شهرسازی در ماه جاری اقدام به انتشار سندی با عنوان سند آمایش مراکز لجستیک کشور نموده است.

به گزارش فرینا، در این سند، ضمن اشاره به نقاط مختلف کشور که مستعد ایجاد مراکز لجستیکی مختلف هستند، مرز بازرگان منطقه آزاد ماکو نیز مورد اشاره قرار گرفته است. در این سند در مورد مرز بازرگان اینگونه توضیح داده شده است:

مرز بازرگان با حدود ۲ میلیون تن بار ورودی و ۲ میلیون تن بار خروجی، مهم‌ترین مرز زمینی ایران است. شهر بازرگان از توابع شهرستان ماکو با مساحت حدود ۹۵ هکتار ۱۵ کیلومتری شمال آن قرار گرفته است. این مرز تنها مرز ۲۴ ساعته و بین‌المللی مابین ایران و ترمیه است و دارای دو ورودی جداگانه تریلر و اتوبوس و سواری است.

اگرچه این مرز امکان اتصال ریلی ندارد، اما به خاطر عملکرد بالا به عنوان یکی از مراکز لجستیک مرزی شناسایی شد. مرز بازرگان به عنوان دروازه اصلی کشور به سمت اروپا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید تمامی فرایندها در این مرکز در راستای کاهش زمان و هزینه اصلاح گردد. همچنین نیاز است تا هماهنگی‌هایی با کشور ترمیه در راستای ساده‌سازی تشریفات و یکپارچه‌سازی اسناد صورت گیرد تا زمان توقف کامیون‌ها تا حد امکان کاهش یابد.

جدول ذیل، بار ورودی فعلی (هزارتن) و بار خروجی فعلی (هزار تن) مناطق لجستیک مرزی را نمایش می‌دهد که بر اساس آن مرکز لجستیک بازرگان دارای بیشترین بار ورودی فعلی و دومین بار خروجی فعلی است

/uploads/org/153672643170661300.jpg

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو