بازنگری در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی کازرون

معاون هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور با اشاره به بازنگری در طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی کازرون، از فراهم بودن مقدمات راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی کازرون خبر داد.

به گزارش فرینا، جعفر آهنگران در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی کازرون از فراهم بودن مقدمات راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی در این شهر خبر داد و اظهار داشت: با انجام اصلاحاتی در طرح جامع این منطقه و افزایش گستره استقرار صنایع مختلف، این منطقه آماده جذب سرمایه‌گذاران می‌شود.
آهنگران بابیان این‌که زیرساخت‌های اولیه و عملیات فنس‌کشی باهدف محصور شدن این منطقه بر اساس نقشه‌های گمرک انجام‌شده است، افزود: مقررشده به‌زودی گمرک در این محل مستقر شود که در این زمینه ساختمان موقت گمرک نیز آماده‌شده است.
وی با اشاره به این‌که اصلاحات طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی کازرون در حال انجام است، گفت: این طرح اصلاحی به‌زودی آماده و به تصویب خواهد رسید.
مدیر هماهنگی مناطق ویژه اقتصادی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از اصلاح و بازنگری در روابط استقرار گروه‌های مختلف صنعتی در این منطقه ویژه اقتصادی باهدف افزایش گستره استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی خبر داد و افزود: اکنون در این منطقه ویژه اقتصادی، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی مجوز استقرار دارند که با تصویب اصلاحیه جدید، همه گروه‌های صنعتی می‌توانند در این منطقه مستقرشده و به فعالیت بپردازند.
آهنگران با اشاره به این‌که سازمان متولی ایجاد 9 منطقه ویژه اقتصادی در کشور است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی کازرون یکی از مناطق 9 گانه این سازمان است که بر اساس مصوبه هیئت‌وزیران و مجلس شورای اسلامی ایجادشده است.

**اختصاص 10 میلیارد ریال جهت تکمیل زیرساخت‌ها

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: هم‌اینک زیرساخت‌های اولیه نظیر برق، شبکه توزیع آب، شبکه فاضلاب، خیابان‌کشی، معابر، آسفالت برخی معابر، تصفیه‌خانه فاضلاب و فنس‌کشی انجام‌شده است.
فتحعلی محمد زاده با اشاره به اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌ها از منابع شهرستانی، افزود: امسال دو برابر این میزان اعتبار نیز از منابع استانی و ملی تخصیص خواهد یافت.
محمدزاده گفت: بازنگری طرح جامع منطقه ویژه و اصلاح رده‌های استقرار واحدهای صنعتی باهدف استقرار همه گروه‌های صنعتی با قید فوریت در دستور کار قرارگرفته است.
معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: با انجام بازنگری‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه به‌سرعت آماده جذب سرمایه‌گذار شود.

**به‌زودی اتصال منطقه ویژه کازرون به شبکه سراسر گاز

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز بابیان این‌که تاکنون برای اجرای زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کازرون افزون بر 70 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: در این زمینه طرح‌های عمرانی و زیرساختی نظیر زیرسازی و جدول‌گذاری، شبکه 20 کیلوولت برق، شبکه توزیع آب، شبکه فاضلاب، احداث مخزن 1000 مترمکعبی، تصفیه‌خانه فاضلاب و عملیات فنس‌گذاری اجراشده است.
احد فتوحی با اشاره به اجرای شبکه داخلی گاز در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، افزود: عملیات اجرایی گازرسانی نیز توسط شرکت گاز در حال انجام است که با بهره‌برداری از این طرح، این منطقه ویژه اقتصادی به شبکه سراسری گاز نیز متصل شود.
فتوحی بابیان این‌که ساخت ساختمان نگهبانی، محل استقرار گمرک و انبار روباز گمرک در دستور کار است، از اختصاص مشوق‌های ویژه برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داد و گفت: با تصویب نهایی طرح جامع در دبیرخانه مناطق ویژه و اقتصادی کشور، شرایط و نحوه واگذاری زمین و نیز مشوق‌ها اعلام می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بابیان این‌که منطقه ویژه اقتصادی کازرون در زمینی به مساحت 73 هکتار راه‌اندازی می‌شود که 50 هکتار از آن صنعتی است و این میزان نیز قابل‌افزایش است، افزود: با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه ویژه اقتصادی کازرون، این منطقه بتوانند زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال پایدار و صادرات فراهم کند. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.