افزایش 35 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه بندر آستارا

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: مجموع تخلیه و بارگیری کالا در بندر آستارا از ابتدای امسال تاکنون ۱۲۱ هزار و ۵۸۵ تن بوده که این میزان نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش فرینا، حسین چراغی با اشاره به اینکه صادرات کالا از منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است افزود: صادرات کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.
چراغی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال صادرات و واردات انواع کالا از بندر آستارا توسط 123 شناور انجام شده است گفت: در این راستا 43 هزار و 295 تن کالا و 78 هزار و 290 تن کالا به ترتیب، واردات و صادرات از این بندر را شامل می‌شود.
وی با اشاره به حجم تجارت بنادر حاشیه دریای خزر با کشورهای همسایه نیز گفت: هم اکنون بنادر سواحل دریای خزر در کشورهای همسایه سه برابر حجم تجارت موجود در دریای خزر ظرفیت دارند و با توجه به این شرایط، رقابت شدیدی برای جذب کالا و فعالیت‌های بندری و دریایی وجود دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به ظرفیت نهایی منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و نقش مهم این بندر در بنادر دریای خزر افزود: در حال حاضر طراحی بندر آستارا برای ایجاد ظرفیتی معادل 2.5 میلیون تن در سال برای کالاهای غیرنفتی و حدود یک تا 1.5 میلیون تن جهت غلات و مابقی جهت کالاهای عمومی پیش بینی شده است.
چراغی با بیان اینکه با آماده شدن زیرساخت‌های فاز نخست توسعه در این بندر فضای حضور سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلفی مهیا شده است ابراز داشت: با الحاق پایانه ریلی آستارا به منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا به‌زودی شاهد راه‌اندازی حمل و نقل چندوجهی در این منطقه خواهیم بود.
وی با بیان اینکه با ایجاد این پایانه ریلی جابه‌جایی کالا با سرعت و سهولت بیشتری در آستارا انجام شده و این امر موجب کاهش قیمت تمام شده کالا می‌شود گفت: ایمنی و حفظ سلامت کالا، استفاده بهینه از ظرفیت کشتی‌ها، کاهش ترافیک جاده‌ای و صرفه‌جویی در زمان و هزینه از دیگر مزایای حمل و نقل چندوجهی است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه با اقدامات اثرگذار به‌دنبال افزایش سهم بازار از طریق جذب کالاهای جدید از مسیر دریای خزر هستیم افزود: تلاش داریم با این اقدامات شاهد رونق سهم کالای ترانزیتی از این منطقه باشیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.