165 میلیارد ریال تسهیلات برای 9 طرح اشتغال روستایی در جزیره قشم

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از تصویب 9 طرح اشتغال روستایی با اعتبار 165 میلیارد ریال در جزیره قشم از محل تسهیلات معاونت روستایی ریاست جمهوری خبرداد.

به گزارش فرینا، سلیمان رنجبری با اعلام این خبر گفت: با توجه به فعالیت های سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه پایدار روستایی و اشتغالزایی در منطقه و پس از عقد تفاهم نامه همکاری با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری به منظور تسهیل در دریافت وام های بانکی برای روستاییان جزیره، کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی از تاریخ چهارم مهر ماه سال جاری آغاز به کار کرد.
رنجبری افزود: در اولین جلسه این کارگروه که با حضور اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران سازمان برگزار شد، از بین طرح های ارائه شده به منظور راه اندازی کسب و کارهای خرد و کلان در روستاهای جزیره 9 طرح در زمینه های خدماتی، گردشگری و تولید تصویب و برای دریافت تسهیلات به معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری معرفی شدند.

طرح های توسعه روستایی با 148 تَن اشتغال زایی جدید

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به این مطلب که 5 طرح از این بین به طرح های توسعه ای اختصاص دارد، گفت: طرح توسعه شناور سازی شرکت .... با سرمایه گذاری اولیه 900 میلیون ریال و درخواست تسهیلاتی به مبلغ چهار میلیارد و 500 میلیون ريال، اولین طرح تصویب شده در این جلسه بود که منجر به اشتغالزایی برای 11 نیرو می شود.
وی افزود: در دومین طرح توسعه ای، درخواست شرکت "پودر ماهی صیاد قشم" برای دریافت تسهیلاتی بالغ بر9 میلیارد ریال  بررسی شد که با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال و 10 نیرو مشغول به کار است و  می تواند با خرید تجهیزات جدید 15 تَن را شاغل کند.
رنجبری از درخواست شرکت "سیاه دریای قشم" برای احداث و راه اندازی سردخانه  و فعالیت در حوزه بسته بندی ماهی و میگو خر داد و گفت: این شرکت در مقیاس کوچک با 5 نیرو  و سرمایه اولیه 10 میلیارد ریال مشغول به کار است و برای توسعه به 50 میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارد و می تواند با ایجاد اشتغال برای 30 جوان جویای کار بخشی از نیاز منطقه به درآمدزایی را پوشش دهد.
 مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم افزود: اقامتگاه بوم گردی وحید امینی واقع در روستای طبل با سرمایه گذاری 2 میلیارد و 600 میلیون ریالی خود  و 5 نیروی شاغل نیز در طرح توسعه ای خود با دریافت 13 میلیارد ریال برای 12 نیروی جدید اشتغالزایی خواهد کرد.
رنجبری با اشاره به تلاش های سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه تعاونی ها در این منطقه گفت: شرکت تعاونی دهکده ارتباطات قشم به عنوان اولین تعاونی معرفی شده در بخش تسهیلات روستایی می باشد که به منظور توسعه زیرساخت های روستاهای غرب جزیره برای دسترسی ارزان به تلفن ثابت و اینترنت درخواست 25 میلیارد ریال تسهیلات داشت.
وی ادامه داد: با تصویب درخواست این شرکت تعاونی که در حوزه فناوری و ارتباطات با 5 میلیارد ریال سرمایه گذاری و هشت کارمند مشغول به کار است 80 نیروی جدید وارد لیست اشتغال در منطقه آزاد قشم می شوند.

تصویب 4 طرح نوین در حوزه خدمات، تولید و گردشگری

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم از شرکت "نخل گستر انبوه قشم" به عنوان تولید کننده جدید جزیره در زمینه پوشاک، پتو، حوله و روتختی نام برد و گفت: اعضای این شرکت که از وارد کنندگان انبوه پوشاک بودند با دریافت مشاوره و به منظور محقق سازی شعار سال با سرمایه اولیه 20 میلیارد ریال اقدام به راه اندازی کارخانه تولیدی کده اند.
رنجبری افزود: درخواست شرکت "نخل گستر انبوه قشم" برالی دریافت تسهیلات به مبلغ 53 میلیارد ریال در کارگروه تسهیلات اشتغال روستایی مطرح و تصویب شد که منجر به اشتغالزایی برای 38 جوان بومی می شود.
به گفته وی، تصویب درخواست تسهیلات 5 میلیارد ریالی برای راه اندازی نمایندگی ایران خودرو با سرمایه اولیه  25 میلیارد ریال و اشتغال 15 تَن، همچنین تجهیز و راه اندازی  تعمیرگاهی در روستای گورزین با سرمایه شخصی 100 میلیون ریال و درخواست500 میلیون ریال تسهیلات که اشتغالزایی سه تَن را درپی خواهد داشت در راستای تامین نیازهای خدماتی جزیره صورت گرفته است.
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم به آخرین طرح مطرح شده در کارگروه اشاره کرده و گفت: شرکت "اکوتور ساحل سبز"  با سرمایه گذاری اولیه یک میلیارد ریالی، درخواست تسهیلاتی به مبلغ 5 میلیارد ریال برای اشتغالزایی 15 نیرو دارد تا در طرحی منحصربفرد و رویکردی جدید در حوزه گردشگری جنگل های حرا، برای گردشگران تجربه قایق رانی با قایق های پارویی و کف شیشه ای در مسیرهای تعیین شده را خلق نماید.
یادآور می شود؛ تفاهم نامه همکاری معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری با سازمان منطقه آزاد قشم با موضوع اعطای تسهیلات اشتغالزا  به افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط معرفی شده از سوی سازمان منطقه آزاد قشم توسط معاونت روستایی ریاست جمهوری برای راه اندازی تسهیلات خرد و کلان در مناطق روستایی جهت ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها در تاریخ 14 شهریور ماه سال جاری با حضور حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری، حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و علیرضا نصری فرماندار شهرستان و سایر مسوولان سازمان منطقه آزاد قشم در سالن مرکز بین المللی رشد امضا شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو