ظرفیت بالای منطقه آزاد ارس برای حضور سرمایه گذاران اندونزی

سفیر اندونزی در مذاکره با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ارس ظرفیت و فرصت های خوبی برای همکاری های اقتصادی تجار و سرمایه گذاران اندونزی دارد.

به گزارش فرینا، اکتاوینو علیمودین در برنامه سفر سه روزه خود به منطقه آزاد ارس، در دیدار با محسن نریمان استفاده از فرصت ها و مزیت های اقتصادی ارس برای توسعه روابط تجاری دو کشور را مورد تاکید قرار داد.
وی گفت: هدف ما از سفر به ارس یافتن راه های مناسب برای ایجاد و تقویت روابط دوسویه است.
این مقام کشور اندونزی افزود: مشاهده میدانی ما از صنایع مختلف ارس بیانگر سرعت بالای پیشرفت و وجود صنایع ویژه و درحال توسعه در این منطقه آزاد است.
علیمودین با تاکید بر موقعیت مهم ایران در ترانزیت بین المللی کالاها، گفت: روابط تجاری ایران و اندونزی نسبت به سال گذشته 2.5 برابر شده است.
سفیر اندونزی با بیان اینکه در اندونزی 9 منطقه آزاد فعال است،گفت: با توجه به پتانسیل های منطقه آزاد ارس علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه پتروشیمی و صنایع غیرنفتی از جمله پوشاک، کفش چرم با مشارکت در پوست کروکودیل و صنایع غذایی حلال و همکاری متقابل مناطق آزاد دو کشور هستیم.
وی افزود: آشنایی کاملی از صنایع کشورهای همسایه ایران داریم و در بازدیدهای امروز از کارخانه کیسه های پلاستیکی و صنعتی، کفش، کت و شلوار و واحدهای گلخانه ای ارس پیشرفت ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه را شاهد بودیم.
وی اظهار داشت: در بازدیدهای دو روز گذشته از ارمنستان و نخجوان به این نتیجه رسیدم که این کشورها در برنامه ریزی های خود از منطقه آزاد ارس الهام می گیرند.
 

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو